29 Eylül 2014 Pazartesi

STARTER FOR 10-ÜNİVERSİTELİLER YARIŞIYOR

Brian Jackson(James McAvoy) hayatını öğrenmeye adamış bir gençtir. Bunun için Bristol Üniversitesini başvurur ve bilginin önemi ile ilgili yaptığı konuşmadan sonra haliyle üniversiteye kabul edilir.
Üniversite hayatında büyük değişiklilere neden olur ; annesi Julie (Catherine Tate) ve çok yakın arkadaşları Spencer(Dominic Cooper) ile Tone 'den(James Corden) ayrılmak,yeni bir şehre taşınmak gibi. Ama bilgi uğrana bunları yapmak Brian için zor olmayacaktır.

İlginç ev arkadaşlarıyla üniversite ortamına alışmaya başlayan Brian Üniversite Bilgi Yarışması ilanını görünce hemen elemelere katılır.  Orada takıntılı takım kaptanı Patrick Watts(Benedict Cumberbatch) ve Alice Harbinson(Alice Eve)  ile tanışır. Özellikle Alice onu fazlasıyla etkiler.
Brian ayrıca Rebecca Epstein(Rebecca Hall) ile tanışır. Ki Rebecca bütün haksızlıkları protesto etmeye çalışan bir Yahudi'dir.
Kısaca Brian'ın üniversite yaşamının ilk yılına 1.5 saatlik bir bakış atıyoruz.

Gelelim yoruma,bu filmi izleme sebebimin  canım Sherlock'um Benedict Cumberbatch olduğunu belirterek başlayayım. Malum bir buçuk senede üç bölüm Sherlock beni kesmeyince bende çareyi bunda buldum.

Ama o da ne bir taraftan Donna Noble'yi canlandıran Catherine Tate ,bir taraftan Doctor Who ve Sherlock senaristi ve oyuncusu Mark Gatiss ve öteki taraftan Doctor Who'da bir bölüm oynamış Lindsay Duncan karşımı çıkınca aile filmi moduna geçti film benim için.

Hepsi de sevdiğim ,bayıldığım oyunculardan oluşan sağlam bir kadro ,doğal olarak film benim için oldukça güzel geçti.
Yani böyle bir kadro arayanlar açsın izlesin.
Ama beni bu kadro ilgilendirmiyor ben filme bakarım  diyenlerdenseniz ben gene izlemenizi tavsiye ederim.
Zaten IMDb tarafından 6.8 puan alması orta karar bir film olduğun ispatı. Ayrıca tamam çok orijinal bir senaryo yoktu ,bazı sahneler tahmin edilebilirdi ama film gayet sürükleyici ve eğlenceliydi. Ayrıca oyuncularda oldukça iyiydi. 
(Dipnot sevgili Benedict Cumberbatch  gerçekten muazzam bir oyuncu buradaki inek,takıntılı karakterini o kadar iyi canlandırmış ki eğer onu ilk bu filmle tanısaydım antisempati bile besleyebilirdim o derece. Ama iyi Sherlock ile tanıdım şimdi bu filmleri izleyip tekrar tekrar hayran kalıyorum. Bu arada halen izlemediyseniz hemen açıp Sherlock'a başlıyorsunuz.)
Bir de söylemeden geçemeyeceğim filmde şöyle bir sahne var ki benim bile ağzım açık kaldı.
Özetle kafanızı  yormayan ,eğlenceli,güzel bir film.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder