31 Ocak 2021 Pazar

SILVER LININGS PLAYBOOK-UMUT IŞIĞIM (2012)&BCP-OCAK AYI

 Pat (Bradley Cooper) karısının ihanetinden sonra bunalıma sürüklenir ve yaptıklarından sonra 8 aylığına ruh ve sinir hastalıkları merkezine gönderilir.

 Bu süreçte Pat'ı bipolar bozukluğu olduğu ortaya çıkar. Annesi Dolores Solitano (Jacki Weaver)  en sonunda bütün sorumluluğu üstlenerek oğlunu eve getirir. Pat hem eşini hem evini hem de işini kaybetmiştir, üstüne üstlük bir de hakkında uzaklaştırma kararları çıkartılmıştır. 


Pat cephesi ise resmen karmakarışık bir süreçten geçmektedir, o hala kendini aldatan eşi Nikki'nin peşinden koşar, hala ilaç yutmak istemez. Geleceğe ya da şimdiye bakmak yerine mutluluğu zaten mutluluğu bulamadığı Nikki'de arar. 

Bu sırada dostları onu Tiffany (Jennifer Lawrence) ile tanıştırır. Yakın zamanda eşini kaybeden ve bu atlatamayan Tiffany depresif modundan çıkamamıştır bir türlü. Pat ile tanışınca onunla ilgilenmeye başlar her ne kadar Pat ona evli olduğunu defalarca hatırlatsa da. 

En sonunda Pat Nikki'ye ulaşabilmek için Tiffany'i kullanabileceğini anlayınca onunla anlaşama yapar. İkili Tiffany'in dans yarışmasına partner olaak katılırlarsa Tiffany Pat'ın mektuplarını Nikki'e ulaştıracaktır. Tiffany ve Pat dans dersleri alırken Pat'ın babası Pat Sr. (Robert De Niro) bahis bağımlılığı ve totem takıntılarını üst seviyeye taşır ve uğur kabul ettiği oğlu Pat'ın omuzlarına ek yükler bindirmeye başlar. 

Bizlere de bir iyileşme hikayesini izlemek kalır. 

Belki duymuşsunuzdur, bir grup blogger olarak Blogları Canlandırma Projesi yapmaya başladık ve her ay seçtiğimiz tema üzerine kitap okuyor, film ya da dizi izliyoruz. İlk ayımız Ocak ayıydı ve Umut-Başarı teması yeni bir sene için uygun olur diyerek başlangıcımızı yaptık. Sizler de katılmak isterseniz yorum bırakmayı ihmal etmeyin. 

Temamız Umut olunca adında Umut geçen bir film isabetli bir seçim olur diye düşündüm ve haklı da çıktım. Umut Işığım bu kategori için gayet ideal bir seçimdi. Girişi, gelişmesi ve özellikle finali insanlara umut vermek, insanları iyi hissettirmek için kurgulanmıştı. Hani bazı filmler izlersiniz sizleri bulutlara çıkartır, mutlu hissettirir ama sonra öyle bir sahne yazılır ki pat diye yere düşerseniz. Umut Işığım o filmler gibi değil ne komple drama bağlamış ne de ters köşe yapayım deyip bütün hissettirdiklerini sarsmış. Evet adında vadettiğini hakkıyla bizlere sunmuş. 

"Bütün olumsuzlukları toplayıp, yakıta çevirip umut ışığına yol alacağım." 

Gelelim oyunculuklara. Biliyorsunuz Jennifer Lawrence bu filmle En İyi Kadın Oyuncu Oscar'ını aldı. Ben ce oyunculuğunu beğendim. Karakterine oturmuştu özellikle kafasının bulanık hallerini gözlerinden okuyabildim. Üstelik totem mevzusunda çatır çatır kendini savunduğu sahnede gerçekten güzeldi. Robert De Niro her zamanki gibi dört dörtlüktü, totem takıntısını ve bahis bağımlılığını iyi yansıtmıştı. Bradley Cooper da rolünün hakkını vermişti, çoğunlukla karakterinin ruh hallerini başarıyla yansıtmıştı. 

Kurgu için klişe diyenler çıkacak pek de haksız sayılmazlar ama klişeliğini geri plana atmayı başaran bir işlenişi vardı, zaten iyi hissetme üzerine kurulu bir film olduğu için bazı detayları görmeden gelebiliriz. Tabi bu filme aldanıp bahis bağımlısı olanların her daim mutlu sona erişeceğini sanmayın not düşeyim. 

Son söz Umut Işığım mutsuz hatta depresif hissettiğiniz bir gün kafanız dağılsın diye izleyip, dertlerinizi düşünmenizi bir süreliğine de olsa erteletecek ve ruh halinize iyi gelebilecek bir film. 

Not: Görseller filmin IMDb sayfasından alıntıdır. 

36 yorum:

  1. Çok güzel bir film miş bu afişi görmüştüm ama bakmamıştım izlenmesi lazım mış demek ellerine sağlık ❤️

    YanıtlaSil
  2. İzlemedim ama oyuncular iyiymiş. Ben bakayım bu filme 😊

    YanıtlaSil
  3. Kitabı vardı galiba bu filmin okumadım ama öyle hatırlıyorum :) Açlık Oyunları'nı okuduğum zamanlar bakmıştım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kitabı vardı, ben okumadım ama daha güzel olduğunu tahmin ediyorum :)

      Sil
  4. Ah, bu filmi sinemada izlemiştim. O kadar özledim ki sinema salonlarını!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pandemi sürecini atlatırsak özlediğimiz pek çok şeye kavuşacağız inşallah :)

      Sil
  5. Bu filmin kitabı var mı sanki var gibi hatırlıyorum :)

    YanıtlaSil
  6. Güzel bir filmmiş gerçekten anlattıklarından anladığım bu. Hiç denk gelmemiştim. Kenara kaydedildi. Emeğine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet güzel bir film, temamıza da çok uygundu :)

      Sil
  7. eveet konuya uyguun ve bradley de var tabiiii düzel de film ama sıkıldıydım izlerkene :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Neşesiz bir günde izlenecek bir film, sanki her ruh hali için ideal değil :)

      Sil
  8. İzlemek için beklettiğim filmlerden biri, bu etkinlikte de okuduğum ikinci yorum. En kısa zamanda izlemek dileğiyle. :D Emeğinize sağlık^^

    YanıtlaSil
  9. daha önce duymamıştım filmi etkinlik sayesinde bir sürü film kitap öğreniyoruz ne güzel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ben özellikle Şubat ayında neler okunup, izlenecek onu merak ediyorum. Güzel bir etkinlik oldu :)

      Sil
  10. Konusu hoşuma gitti ve yakın zamanda izlemeyi düşünüyorum :)

    YanıtlaSil
  11. Oyuncu kadrosu müthiş, anladığım kadarıyla da çerezlik kafa dağıtmalık bir filmmiş.Listeme ekliyorum

    YanıtlaSil
  12. Keyifle izlediğim bir filmdi benimde. Çok güzel yorumlamışsınız. Emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, güzel yorumun ben teşekkür ederim :)

      Sil
  13. Listeme ekliyorum. Oyuncular ve konusu izleme isteği uyandırdı. Paylaşım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, özellikle oyuncular dikkat çekiyor ilk anda :)

      Sil
  14. Ben bu filmi sevmiştim. İnsanı mutlu eden bir havası var. İsminin hakkını veriyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, gerçekten adının hakkını veren bir yapım :)

      Sil
  15. Film çok zaman önce izlemiştim, sayenizde hatırlama imkanı buldum, teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, umarım siz de beğenmiştiniz genel olarak :)

      Sil
  16. Daha önce duymamıştım anlatım için teşekkürler☺

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir dönem popülerdi o zaman denk gelmediyseniz sonra duymanız biraz daha zor :)

      Sil
  17. Bu filmi erteledim, erteledim, en son bir arkadaşımla bu ay izledim. Çok güzeldi gerçekten, ben de oyunculukları çok beğendim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene sevindim, iyi hissettiren başarılı bir filmdi :)

      Sil