13 Ekim 2017 Cuma

IMDb TOP 250 MARATONU

Herkese merhaba...
Bir süre önce yayınladığım The Thing filmi incelemesinde sevgili Şule Uzundere ile yorumlaşma fırsatım oldu ve onun da IMDb Top 250 listesindeki filmleri bitirmek gibi bir planı olduğunu öğrendim. Sohbetimizin "en iyisi bir maraton yapalım" evresine gelmesi uzun sürmedi ve hemen maraton için plan yapmaya başladık. Hep okuma kampına girmek yerine bu sefer de izleme kampına gireceğiniz sizin anlayacağınız. Madem kategorili bir maraton yapıyoruz belki bizlere sizler de katılmak isterseniz diye maratonu bloglarımızda paylaşalım dedik. 
Sonuç olarak eğer maratona katılmak istiyorsanız 14 Ekim-9 Ocak tarihleri arası iki blogdan birine yorum bırakabilirsiniz. 10 Ocak tarihinde yayınlayacağımız yazılara izlediklerinizi bildirirseniz puanlamaya da dahil olursunuz. Ayrıca izleyeceklerinizin ya da izlediklerinizi blogunuzda paylaşıp linki yorumlara bırakırsanız daha bir güzel olur. Bizler de en kısa zamanda izleme listemizi paylaşamaya çalışacağınız.

Not: Biliyorsunuz IMDb Top 250 listesi sabit bir liste değil ve son sıralardaki filmlerin maraton süresince liste dışına çıkması mümkün ama bu durum sorun değil, siz izlediğiniz zaman listede olduğunu belirtirsiniz. 

Kategorilere geçelim:
1. Kategori (10 puan): Anime ya da animasyon türünde bir film.
2. Kategori (10 puan): Siyah beyaz filmlerden bir film
3. Kategori (10 puan): Sessiz filmlerden bir film
4. Kategori (10 puan): 120 dakikadan uzun bir film.
5. Kategori (10 puan): Bir seriye ait bir film. (Seriye ait bütün filmlerin IMDb listesinde olmasına gerek yok, izleyeceğiniz film olsun yeter.)
6. Kategori (10 puan): Listede yer alan filmlerin çoğu ABD yapımı, bazı ülkelerin ise bir iki tane de olsa filmi var listede. Ben o ülkelerden 5 tanesini seçtim siz ise sadece bir ülkeyi seçip listede bulunan filmini izleyecekseniz. 
Arjantin, Danimarka, İran, Meksika, Brezilya (Listeye bu linkten ulaşabilirsiniz not düşeyim ülkeye tıkladığınızda kırmızı yazılı olan filmler şu an listede olan filmler, diğerleri geçerli değil.)
7. Kategori  (10 puan): Çok sevdiğiniz ve tekrar izlerim dediğiniz bir film.
8. Kategori  (10 puan): Kitabı olan bir film. Not: Kitabı okuma şartınız yok.
9. Kategori (Her film 10 puan 2 film izlenirse toplamda 30 puan): Listede en çok filmi olan yönetmenlerden 5 tanesini sizler için seçtim, siz de içinden birini seçip iki filmini izliyorsunuz.
 Alfred Hitchcock-Quentin Tarantino- Ingmar Bergman-Christopher Nolan-Steven Spielberg
10. Kategori (Her film 10 puan 4 film izlenirse toplamda 60 puan): 8 farklı türden 4’ünü seçip o türde bir film izlenecek.
 Bilim-kurgu, gerilim, dram, biyografi, romantik, aksiyon(polisiye), fantastik, komedi
11. Kategori (Her film 10 puan 2 film izlenirse toplamda 30 puan): 
a) Puanlamaya göre ilk 25'e giren bir film.
b) Puanlamaya göre son 25'ten bir film.
12. Kategori (Her film 10 puan 4 film izlenirse  toplamda 70 puan):
a) 1940-1950 tarihlerinde çekilmiş bir film.
b) 1950-1970 tarihlerinde çekilmiş bir film.
c) 1970-2000 tarihlerinde çekilmiş bir film.
d) 2000-2017 tarihlerinde çekilmiş bir film.
13. Kategori (Her film 5 puan 10 film izlenirse toplamda 60 puan): Canınızın istediği 10 film.
Katılımcılar:
1. Şule Uzundere
2. Gül Özdemir
3. Sibelynka
4. Hatice Yazıcı
5. Devrik Cümleler
6. Aden Ferde
7. Kerem Esena
8. Handan
9. Film Gündemi

12 yorum:

  1. Az önce Şuleye de yazdım hoşuma gitti bakalım listeye neler yazabileceğim :))

    YanıtlaSil
  2. O zaman ikinize ve katılacaklara bol eğlenceler diliyorum! ^_^

    YanıtlaSil
  3. Horrorathon bitsin liste hazırlayacağım inşallah :))

    YanıtlaSil
  4. İyi ki yaptık bu etkinliği. Daha çok ve daha güzel filmler izlemek için motivasyonumuz artacak :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen biraz ağırdan alıyorum ama umarım maraton bitmeden 20 filmi geçerim :)

      Sil
  5. Imdb puanlarına bakmam genelde kalite varsa izlerim :D Bana da beklerim sizi

    YanıtlaSil
  6. Düzenlediğiniz etkinlik için tebrik ediyorum. Kitap Şenliklerine uzaktan bakıyordum. Tam bana göre olan bu etkinliğe katılacağım.
    Severim İmdb'yi :)
    Bu aralar izleyeceğim filmleri belirlemeye çalışıyorum.
    Sevgiler diliyorum.

    YanıtlaSil