17 Şubat 2019 Pazar

2018 YILINDA İZLEDİĞİM DİZİLER

Herkese merhaba, 2018 bitmeden yazayım dediğim postu yeni senenin ikinci ayı bitmeden ancak yazabildim. 2018 dizi açısından verimli bir sene oldu bence. Yeni başladıklarım, finale uğurladıklarım derken yılı kapattım. İzlediklerimi de kısaca özet geçip rahat rahat önüme bakacağım. 
Dizi başlıklarına tıklayarak, dizinin ilk bölümü ya da final bölümleri ile ilgili incelemelerime ulaşabilirsiniz tabi ki inceleme yazdıklarıma. 

2018 yılının başında bir sürü reklamı yapılınca izlemeye karar verdim, ilk bölümü beğendim ama gidişatın diziyi ortalamaya sürüklediği gerçeği ilk sezon bitmeden ne yazık ki suratıma çarptı. Özellikle intihar mı cinayet mi gizemi en nefret ettiğim şekilde çözülünce dizinin finali benim için kocaman bir hayal kırıklığı oldu. Belki bazı artı noktaları hatırına izlenebilir ama kesinlikle ısrarla izleyin diyemem.

İlk bölümü izleyip, benzerlerinden farklı yönü olmadığını anlayacağınız bir dizi. Hatta eksileri var. Gene FBI gene bir danışman. Tek fark bu sefer danışmanız popüler bir illüzyonist. Basitliğine rağmen ana karakterin sempatisi ve sihir dünyasının sırları hatırına ilk sezonu izledim. Yapımcılar ve kanalda olmadığını fark etmiş olacak ki ilk sezon bitince iptal edildi. Hatta devamı olur umuduyla hazırlanan final dahi değiştirilmemişti. Hiç bulaşmayın. 

Köken aileye fanları darma duman eden bir sonla veda ettik. Bence bu iki sezon köken ailesinin masumlara yaptıkları kötülükler yüzünden ettiklerini bulmalarını konu alıyordu. Tabi bir de Hope'nun yeni dizisi için zemin hazırlama mevzusu da vardı. Beni kahreden bir veda olsa da el mahkum izlenmesi gerekiyor. Her zaman ve sonsuza dek...

Fringe 5. Sezon
Joshua Jackson, John Noble, Anna Torv, and Jasika Nicole in Fringe (2008)
Bir diziye daha veda ettim. Fringe biteli çok oldu ama ben yıllara yaya yaya izleyince bayağı geç kaldım. Eğer hala bu diziye başlamadıysanız muhakkak izleyin ayrıca benim yaptığımı yapıp araya zaman koymayın. Final sezonu buruktu, farklıydı bence daha ters köşeli bir şeyler olabilirdi ama evrimi güzel bir diziydi, finali de hoş görebiliriz.

A.P. Bio 1. Sezon
Glenn Howerton and Jessica Garza in A.P. Bio (2018)
Absürt dizi sevenlerdenseniz bu dizi tam size göre. Bir lisede öğretmenlik yapan bir dahi ve onun çevresiyle ilişkileri konu alınıyor. Dahimiz hem çevresinden memnun değil hem de öğrencilerine asla ders anlatmıyor. Öğrenciler ise ders dinlemek için yanıp tutuşuyor. İlk başlarda biraz sıkılsam da sonra bayağı sevdim özellikle öğrenciler çok matrak. Üstelik yanlışım yoksa ikinci sezon onayı aldı. Şans verebilirsiniz. 

Hannibal 3. Sezon
Hugh Dancy and Mads Mikkelsen in Hannibal (2013)
Bir veda daha... Çok sevdiğim Hannibal'ı gene araya mesafe koyarak izleme hatası yaptım. Ben yaptım siz yapmayın. Bu sezon kaçış kovalamaca, yakalanış ve başka bir seri katil çıkışı ile ilgiliydi. Hannibal'ın  göz önünde takılıp herkesi manipüle edip, onlara sofralar hazırlayıp, masum masum oturmasını daha seyirlik bulduğumu anladım bu sezon. Ayrıca dizinin yönetmeni çok iyi iş çıkarmış ama replikler bazen sırf ağdalı söylenmek için söylenmiş havası verdi bana. Bazı oyuncular da aynı replikleri donuk söyleyince ortaya tatsız bir durum çıktı ne yazık ki. Bir de devamı gelebilecek bir final oldu ara ara dizinin şurada burada devam edeceği haberleri çıkıyor, ne yazık ki hepsi fos. Her şeye rağmen diziyi izleyin.

 Liar 1.Sezon
Joanne Froggatt and Ioan Gruffudd in Liar (2017)
Tecavüz suçlaması yapan bir öğretmen, iftiraya uğradığını iddia eden bir doktor. 3. bölüme kadar kimin kurban olduğunu çözmeye çalışırken, sonrasında suçlu olduğunu anladığımız kişinin  cezasını çekip çekemeyeceğini izliyoruz. Ana karakterler muazzam oynuyor hele Ioan Gruffud resmen döktürüyor. 6 bölümlük mini dizi şeklinde planlansa da 2. sezon onayını kapmış.  

Elementary 6. Sezon
1. sezon bitince Sherlock Holmes uyarlamasını rezil ettikleri için kızıp bir daha bölüm analizi yazmama kararı almıştım bu dizi için. Zaman geçtikçe ana karakteri gerçek Holmes'dan bağımsız düşünüp izlemeye devam ettim. Dizi teknolojik gelişmeler ve bilim dünyası açısından ufuk açıcı ama suçlular hep toplumun üst kesiminden çıkmalı prensibini benimsedi yıllar geçtikçe. Bu sezonda aynı konsept devam etti tek fark Moriarty, baba ve kardeş Holmes bu sezon az da olsa devreye girdi. Watson önemli kararlar aldı Holmes'e takık bir seri katil ortaya çıktı. Yani biraz kişisel bir sezondu. 
Dedektiflik dizisi arıyorsanız Sherlock Holmes'dan bağımsız düşünüp izleyebilirsiniz.
Ayrıca ben bu sezonu final sezonu sanırken 7. sezonun final olduğunu öğrendim.

Champions 1. Sezon
Benzerlerinin bir tık altında kalan absürt komedi dizilerinden biri, ilk sezonun ardından iptal edildiği için hiç başlamayın bence. Zira siz karakterlere ısınana kadar dizi bitmiş oluyor.

Bu yıl en beğendiğim dizilerden biriydi Tepedeki Ev. Diziye 5. bölümün bitişiyle tav olanlar çoğunlukta olsa da ben 3. bölümle gidişatın güzel olduğunu anlayıp, diziye ısındım. Tepedeki Ev kesinlikle ağır ilerliyor, biraz geriyor ama korkutmuyor. Özellikle çocuk oyuncular muhteşem, yetişkinler de başarılı. Her bölümü başka bir ana karakterin gözünden izlemekte diziye yakışmış. Ayrıca bazı anlar şahane twistler yapıyorlar tahmin etmek gerçekten zor. Kısacası ben bayağı sevdim.

Trial&Error 1. Sezon
Bu yıl ciddi ciddi absürt diziler seyretmişim, mahkeme temalı Trial&Error'da onlardan biri. Aşırı ilginç bir kasaba, kasabanın ilgisini doyasıya çeken bir cinayet, karısını öldürdüğü suçlamasıyla katil damgası yiyen renkli bir profesör ve profesörü savunmak için şehirden gelen taze bir avukat. Bu diziyi de sevdim karakterlerin bir kısmına çabucak alıştım, hele hele TV tarihinin en farklı karakterlerinden biri olan Anne'i tanıdım, cinayetinin çözülüşüne de bayıldım.

Instinct 1. Sezon
NYPD'nda çalışan bir dedektif ve ona yardımcı olan bir danışman. Klişe bir konu sizin anlayacağınız. Polisin hatta FBI'nun çözemediği davaları çözen danışmanların hikayeleri ne zaman son bulacak acep?  Ne yazık ki benzerlerinden bir farkı yok hatta kurgu biraz zayıf. Ama danışman hem yazar hem profesör hem de eski CIA çalışanı ki buradan biraz fark yakalamaya çalışılmış ama çok kendini hissettirmemiş bu fark. Bunun dışında dizinin başında iki karakterin aşk yaşayacağını tahmin ettim ve haklı çıktım ama bu aşkın gelişimi fazla jet hızıyla oldu. Biraz daha ayakları yere sağlam basmalıydı bu ilişkinin bence. Her şey rağmen bu dizinin 7. bölümünü izlemenizi tavsiye ederim, çok anlamlı bir bölüm, ayrıca bölümler bağlantılı değil az çok kimin kim olduğunu anlarsanız bu yüzden devamlılık endişesine kapılmanıza gerek yok. 

Son zamanların en popüler dizisi, bence aşırı beklentiye girilmeden seyredilmeli. Hem polisin hem soyguncuların cephelerinde saçmalıklar mevcut. Üstüne gidilmeyen detaylar, göz göre göre izin verilen olaylar, zekadan çok şans faktörünün diziye hakim olduğu anlar... Bunlara rağmen kurgu, oyunculuklar ve müzik çok güzeldi. Şans verin ama zırt pırt canınızı sıkacak detaylarla karşılacağınızı da bilin.

Cadı, vampir ve iblis türlerini konu alan ve lisede geçmeyen nadir fantastik dizilerden biri A Discovery Of Witches. İlk bölümüne ayılıp bayıldım zira dizi gençlerin değil yetişkinlerin hayatını konu alıyordu ve doğal olarak dizide ergen havası solumuyorduk ama ilerleyen bölümler diziyi gözümden düşürüverdi.  En büyük sebebi dizide bazı detayların geçiştirilmesi, derinleştirilmemesiydi. Bana kalırsa önce dizinin uyarlandığı seri okunmalı sonrasında zaten 8 bölümcük olan ilk sezona şans verilebilir.


Timeless 1. Sezon
Her bölümde Amerikan tarihinin önemli olaylarına konuk olacağımız zaman yolculuğu temalı bir
dizi. Çok popüler bir dizi değil ayrıca zırt pırt iptal-devam kararları alırken en sonunda da
2. sezonun ardından kesinkes final yapma kararı aldı. Ben diziyi bitirmek üzeriyim, bitince detaylı
yorum yapacağım. Kısaca paradoks olayını göz ardı etmelerini ve basit çözümleri akıllarına
getirmemeleri yüzünden eksi puan alsalar da ilk sezonun ters köşe finalini ve yolculuk
yapılan dönemlerin atmosferini başarılı yansıtmaları diziyi izleyebilirsiniz dememi sağladı.
Baccano!
Baccano! (2007)
Bu sene izlediğim tek anime. Blogumun adında anime geçmesine rağmen o kadar az anime izliyorum ki... Aslında anime izlemek çok zevkli ama bir türlü anime konusunda istikrarı tutturamadım, umuyorum bu yıl bol animeli geçer. Baccano! bir kısmı trende geçen, başlangıçta karmaşık olay örgüsüyle az da olsa zorlayan ama açıldıkça güzelleşen özellikle çok renkli bir çifte ve bir çok sağlam karaktere ev sahipliği yapan hoş bir anime. İzleme listenizde yer alabilir.

Görsellerin bir kısmı Imdb sitesinden alıntıdır.

13 yorum:

  1. La Casa de Papel'in dahil olduğu güzel bir seçki listesi olmuş. La Casa de Papel de benim içimde uhde kaldı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hevesinizi kesmeyeyim hocam ama ben birinci sezonu izledim daha da izlemem.Yani acayip mantık hataları var, senarist zorlamışta zorlamış açık vermek istemiyorum ama senarist fazla zorlamış :)))

      Sil
    2. La Casa de Papel ne yazık ki abartıldığı kadar değil, dediğim gibi can sıkacak detayları çok :(

      Sil
  2. Çok güzel bir tanıtım yazısı olmuş, teşekkürler.

    YanıtlaSil
  3. The Originals ya derinden vuran bir final sezonuydu duygularımı yerle bir etti de gitti.Fringe daha önce izlemiştim güzel diziydi.Hannibal çok daha güzel olabilirdi o karakterlerle ama senarist kendi ayağına sıktı bence.Elementary listemde uzunca da bir seri ne sıra gelecek kim bilir. La Casa de Papel daha izlemedim ama fazlaca abartıldığını düşünüyorum.Uzunca bir yorum oldu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elementary daha bekleyebilir, La Casa de Papel tahmin ettiğin gibi. Hannibal bir yerden kaybetti ama nereden, gene de akılda kalıcı bir diziydi.

      Sil
  4. Fringe ve Elementary benim de izlediğim diziler. Animeyi listeme aldım :)

    YanıtlaSil
  5. The Haunting of Hill House gerçekten mükemmel bir yapım

    YanıtlaSil
  6. Gerçekten diziler açısından verimli bir yıl olmuş. Tebrikler. Hannibal'ı izlemek istiyorum. Fringe'e başladım ama maalesef ara vermek zorunda kaldım. Devamını ne zaman izlerim bilmiyorum. La Casa De Papel de merak ettiklerimden.

    Ben dizileri arka arkaya izlemeyi seviyorum. Bu yüzden güncel dizileri pek izlemem. Dizi bitecek, ondan sonra bütün bölümlerini kısa sürede izleyeceğim. Amerika'da dizilere verilen aralarda dizide ne olup bittiğini unutuyor insan.

    2019'da da güzel diziler izlemen dileğiyle:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dizi araları konusunda ne yazık ki haklısın bir bölüm üç hafta tatil, iki bölüm beş hafta tatil derken insanın diziyle bağı hiç oluyor neredeyse ama bazı dizileri de gününde takip etmek gerek. Hannibal ve Fringe'i muhakkak izle hem de ara vermeden gerçekten dizi tarihinde yerleri ayrı :)

      Sil