26 Ocak 2022 Çarşamba

THE WITCHER 2. SEZON 1. BÖLÜM

İlk sezonda neler olduğunu unutturacak kadar uzun bir aranın ardından The Witcher dizisinin 2. sezonu ile kavuştuk. Evet gerçekten 1. sezonun finalinin bazı yerlerini bayağı bayağı unutmuşum ve tembellik sağ olsun finale göz atmadan 2. sezonun ilk bölümü seyre başladım. Her ne kadar hafızamda silikleşen detaylar canımı sıksa da,  ilk bölümü detaylara takılma izlemeye devam et modunda bitirdim.

Geçelim ilk bölümde neler oldu? kısmına. 

Geralt ve Ciri kavuşur kavuşmasına ama savaş meydanına uğrayan ikili Yennefer'ın öldüğünü öğrenir ve Geralt Kaer Morhen'in yolunu tutar.

 Not: Kaer Morhen Witcherlarının eğitildiği yer.

İkili bu yolculuk esnasında Geralt'ın eski bir arkadaşında konaklamak zorunda kalırlar.

 Geralt daha yolun başında bir terslik olduğunu anlar ama lanetlenmiş arkadaşı Nivellen ile karşılaşınca şüphelerine kısacık bir mola verir.

Nivellen, Ciri ve Geralt koca şatoda yalnız değillerdir.  

Geralt'ın bunu keşfetmesi uzun sürmeyecektir. 

Bu esnada öldüğü sanılan Yennefer'ın  Fringilla tarafından esir alındığını anlarız. İkilinin akıbeti bölüm sonunda sürprizlere gebedir. 


 The Witcher oyununu oynamadığım, serisini okumadığım bir dizi ama ilk sezon kendisini sevmiştim. Özellikle büyülü atmosferi beni mest etmişti. İlk sezon sonrası kitabını okumak istesem de bu hevesimi gerçekleştiremedim ne yazık ki. 

Sezonun ilk bölümü fena değildi. Dediğim gibi dizinin şahane bir atmosferi var ama bu bölüm bazı yerler fazla yapay geldi bana. Bir de Ciri'nin geçen sezonki masum halleri üzerinden uçup gitmiş gibiydi. Bu geçisin bu kadar aniden olması pek hoşuma gitmeyen bir detay oldu. Ne yazık ki uzun aranın eseri... 

Yennefer'ın akıbeti ne olacak bayağı bir merak ediyorum, Kaer Morhen'de yaşanacaklar da ikinci bölüme hemen geçeyim arzusu uyandırıyor. Masumiyetin gidip yapaylığın gelmesi dizide ki akıcılığı öldürmemiş Allah'tan. 

Bu bölüm geçiş niteliği taşıyan bir bölümdü nazarımda ama en en önemli kısmı sonuydu. Nivellen'ın lanetinin asıl sebebini öğrenince içimden keşke bütün kadınlar aynı durumda karşı tarafı lanetleme hakkına sahip olsa diye geçmedi değil. 

Son söz sezonun devamına dair merak uyandırıcı bir giriş yapan ama küçük olsa da tat kaçıran yerleri olan orta kararın bir tık üstü bir bölümdü. 



4 yorum:

  1. Diziyi izlemedim ama kitaplarını merak ediyorum. Okursan yorumunu paylaş lütfen. Seriyi okumak ve okumamak arasında gidip geliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok hevesliydim kitapları okumaya ama okunacak kitap çok, vakit dar... Yakın zamanda okuyabileceğimi sanmıyorum ne yazık ki :(

      Sil
  2. Şu an izliyorum.Çok büyük beklentilerle izledim diziyi ama pek beğenemedim🙁

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de 2 ay kadar önce bu sezonu bitirdim ama şimdiden silikleşti, başarılı bir sezon diyemeyeceğim galiba :(

      Sil