27 Temmuz 2015 Pazartesi

ÇOK KULLANILMIŞ KALPLER DÜKKANI-BİLAL SAMİ GÖKDEMİR

Kitabın Künyesi
Kitabı Adı:Çok Kullanılmış Kalpler Dükkanı
 Yazarı:Bilal Sami Gökdemir
Yayınevi:Dolce Vita
Sayfa:365

Sabahları erken kalkmaktan nefret eden ana karakterimiz,aynı zamanda kitabın  anlatıcı olan Kerem ile tanışıyoruz. Kerem 23 yaşında İstanbul’da yaşıyor. Babası onu çok küçük yaşta terk etmiş.Öyle ki Kerem babasını hiç tanımamış. Canı kadar sevdiği annesi ise 1.5 yıl kadar önce vefat etmiş. Ayrıca Kerem işinden yeni kovulmuş,bu yüzden çok dertli. Ve sevgilisi Burçin’in onu sorumsuz bir insan olduğu için terk ettiğini de eklemek lazım.

“Asıl yalnızlığın insanın kendisini kaybettikten sonra başladığı,gerçek yalnızların kendisiyle barışık olmayan,iç sesiyle aynı fikirde olmayan,hayattan bir beklentisi kalmayan insanlar olduğu yazılmalı yeni tanımda…”

İşsiz karakterimiz ne yapacağını düşünüp taşınıyor ve kitap yazmaya karar veriyor. Bunun içinde şehir şehir gezip bazı insanlardan anı toplama işine girişiyor. Birikmiş parasının bir kısmını bu uğurda harcayıp kalan kısmıyla en beğendiği şehirde bir dükkan açmayı kararlaştırıyor. İstanbul’u arkasında bırakıp,eline daktilosunu alıp başlıyor yolculuğu.(Tabi İstanbul’dan kitap için de bir anı almayı ihmal etmiyor. )

“İşte böyle bir zamanda karar verdim yazmaya…Susmaya başladığımda…Olur da gözleri olup da göremeyenler,kulakları olup da duyamayanlar,kalbi olup da sevemeyenler anlarlar bir çok şeyi diye…”

Bursa’da başlayan bu yolculuk Konya,Ankara,Trabzon,Ordu,Sivas,Malatya,Kayseri derken Nevşehir’de son buluyor. Ve Kerem  oldukça farklı insanlar konuşup,bir kısmı içe dokunan,bir kısmı insanı şaşırtan anılarını toplamış oluyor. Tabi kitabı ancak 20 sayfalık bir eser oluyor orası ayrı.

“Mühim olan bulunduğunuz geminin nereye gittiğidir.İçindeki yolcuların kim olduğu değil.”

Nevşehir’e gelince kitap yeni bir bölüme açılıyor Burçin’î unutan,gönlünü başkasına kaptıran,dükkan açma hayalini gerçekleştiren bir Kerem ile karşılaşıyoruz.
Bakalım  insanların anılarını dükkanındaki kutulara toplamayı amaçlayan Kerem hem işte hem aşkta başarılı olabilecek mi?

“Çünkü aşk böyle bir şeydir işte!Yaşanarak anlaşılacak bir şey değildir aşk.Yaşarken ölünerek anlaşılacak bir şeydir ve ben bu duyguyu tırnak uçlarıma kadar hissedebiliyorum.Aslına bakarsan aşk,anlaşılır bir şey değildir.Anlamsız şeylere bile yüklenecek anlamla alakalı bir şeydir.”

Gelelim yorumuma son sayfası yırtık kitaptan sonra kilitli bir kitapla çıkıyor karşımıza yazar. 303. sayfadan sonra kitaptaki ipucundan yaralanarak kilidi açmalıyız anlayacağınız. Bu kitap kilitli olmasıyla dikkatimi çekmişti ve fırsat bulunca da hemen alıverdim.
Öncelikle belirteyim yazarında dediği gibi kitabın kilidini açmak çok zor değil,ayrıca hadi açamadınız diyelim yazarın facebook sayfasına mesaj atarak şifreyi öğrenebiliyormuşsunuz,
Peki kitap nasıldı?Kerem’in topladığı anılar kesinlikle etkileyiciydi. Misal Kayseri’deki terzi,Botanikçi Ahmet (ki bu hikaye bana kalırsa oldukça şaşırtıcıydı),Bursa’daki Mustafa Amca ilk aklıma gelenlerden.Kerem’in geze geze topladığı anıların yanı sıra dükkanın da topladığı anılar ise başka bir alanda başarılı  ders verme…Bu konuda tadı kaçmasın diye örnekler vermeyeceğim okursanız anlarsınız.Diyeceğim bir noktada kitabın fikrinin çıkış noktasını yaratıcı bulmam.Özellikle dükkan kısmını.
Kitabın dili sade,bazen azıcık basitleşiyor ama kitap genel olarak çok akıcı eğer bir Pazar sabahı başlarsanız akşamına kalmaz bitiriverirsiniz. Ayrıca kitapta bazılarınızı çok hoşuna gideceğini düşündüğüm aşk sözleri de var. Son olarak kitabın  kapağını da acayip sevdiğimi belirtiyor ve yazımı noktalıyorum.


2 Aralık 2015 tarihli güncelleme...
Sabah e-posta hesabımı kontrol ederken keşke etmeseydim dedirten bir mesajla karşılaştım. 
Kitabın yazarı ve yayınevi adına yayınıma yorum bırakılmıştı ve bütün günümü berbat eden bir yorumdu. 
(Yayına yapılan son yorumlar içerisinde görebileceğiniz bu yorumu buraya da ekliyorum.)
Bu yorum üzerine olayı baştan sona kendi açımdan anlatmak istedim.Çok Kullanılmış Kalpler Dükkanı son 60 küsur sayfası kilitli olan bir kitap,kitabın şifresini çözmeden devamını okuyamıyorsunuz,kitabı okuyup yukarıdaki yorumu yaptığımda şifreyi bulamayanların yazarın facebook sayfasına sorarak şifreyi öğrenibileceklerini belirttim.Buna rağmen şifreyi soran bir yorum aldım,ben de tamamen iyi niyetli bir yaklaşımla cevap yazdım,cevabımda şifreyi alenen yazamayacağını eğer mail adresi yazarsa o adrese gönderebileceğimi söyledim.Aynı kişi bana mail adresini yazmadı ama ardında farklı zaman aralıklarında 10 küsur kişi mail adresini yazıp şifreyi istedi. Ve bende kitabı okuyan kişilerin bir şekilde yorumda da bahsi geçen adreslerden şifreye ulaşamadıklarını(ki yanlış hatırlamıyorsam şifre sosyal medya hesapları üzerinden sorulabiliyordu,eğer sosyal medya hesabınız yoksa şifreyi mecbur google aracılığıyla bulabilecektiniz o durumda tek seçenekte kitabı okuyan bloggerler oluyor) kitaba devam etmeleri için benden haber beklediklerini bilerek şifreyi gönderdim. 
Akabinde bugün hukuki sonuçlar doğurur diyen tehditvari yorumu aldım,ilk olarak bu yorumu yazan kişi eğer bana "Yazar ve yayınevi adına konuşuyorum,şifreyi vermezseniz seviniriz" gibi bir cümle yazsaydı benim yapacağım şey bu yayının altına şifreyi soracağınız yerler yazıp o sosyal medya hesaplarını ekleyip ardından da cevap olarak "Bir daha şifre paylaşımı yapmayacağım,bundan öncekiler içinde kusura bakmayın olurdu."Ama onun yerine bu eklemeyi yaptım.
Öncelikle bir okuyucu ardından kitap yorumlayan bir blogger olarak yazarlar ve yayınevleri söz konusu olduklarında düşmanca bir tutum takınmam,(kaldı ki herkese karşı elimden geldiğince uzlaşmacı olma taraftarıyım) onların çıkarlarını bilerek ve isteyerek zedelemeye çalışmam (kitap yorumlarken ne yazık beğenmediğimizde bunu bize güvenen blog okuyucuları için yapıyoruz o istisna hariç) ki bu konuda nasıl çıkarlarını zedelerim onu da anlamadım ama neyse.Söyleyeceğim şey şu ki yazar ve yayınevlerinin biz blogger ile bir sıkıntısı olduğunda yapacakları ilk şey "hukuki sonuçlar" kozunu oynamak olmamalı biz iletişim kurulduğunda gayet olumlu dönütler verebilen insanlarız,onların düşmanı değil.
Bütün iyi niyetime rağmen bu yorum beni bir hayli incittiği için yazarın yorumladığım diğer kitabının postunu kaldıracağım,bir daha sözü geçen yazar ve yayınevinin kitaplarını okumayacağım (biliyorum ben okumadım diye kimse batamayacak) ama bu kitabın yorumu bir süreliğine  blogumda kalacak ki bazıları bu cevabı okuyabilsin. 
Bu arada her şeye rağmen not düşeyim,kitabın şifresini yukarıdaki sebepten dolayı artık kimseyle paylaşmayacağım.


52 yorum:

  1. kitabın şifresi nedir acaba??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba mail adresinizi bırakabilirseniz şifreyi öyle yazabilirim,böylelikle kitabı okumayanların dikkatini çekmez :)

      Sil
    2. berfinkapucu4@gmail.com yardim edebilirmisiniz

      Sil
    3. Merhabalar.Rica etsem banada kitabin sifresini acil mail atabilirmisiniz :) zaferpampal@gmail.com

      Sil
    4. sensei_can@outlook.com tesekkurler

      Sil
    5. bana da verin merigulburak@gmail.com

      Sil
    6. Yazımın son kısmında güncelleme var orada şifreyi vermeme sebebim açıklanmıştır :(

      Sil
  2. Ben de şifreyi rica etsem lutfen
    leogs05@gmail.com

    YanıtlaSil
  3. swaapp@outlook.com bana da atarsanız sevinirim

    YanıtlaSil
  4. Beyzaa77.BS@gmail.com banada atarsanız çok sevinirim :))))

    YanıtlaSil
  5. Beyzaa77.BS@gmail.com banada atarsanız çok sevinirim :))))

    YanıtlaSil
  6. Keremceylan222@gmail.com

    YanıtlaSil
  7. İnstagram @vosyasemin bana da söyler misiniz lütfen çıldırmak üzereyim

    YanıtlaSil
  8. İnstagram @vosyasemin bana da söyler misiniz lütfen çıldırmak üzereyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba eğer hala bulamadıysanız şifreyi mail adresiniz atarsanız yazarım,instagram hesabım yok çünkü :)

      Sil
    2. Gencer1864@gmail.com
      Bana da atar mısınız??

      Sil
    3. Yazımın son kısmında güncelleme var,orayı okursanız şifreyi neden vermediğimi anlarsınız :(

      Sil
    4. ronaldobrky07@gmail.com ada atarmısınız

      Sil
    5. ronaldobrky07@gmail.com ada atarmısınız

      Sil
    6. Yazımın son kısmında güncelleme var,orayı okursanız şifreyi neden vermediğimi anlarsınız :(

      Sil
    7. selcukaydemir4@gmail.com şifreyi söyler misin?

      Sil
  9. Merhaba, lesyandra@yahoo.com a atarsaniz lutfen:)

    YanıtlaSil
  10. hd.5334.hd@gmail.com rica etsem şifreyi gönderir misiniz :)

    YanıtlaSil
  11. zhr.gs.1997@hotmail.com rica etsem banada yollar misiniz

    YanıtlaSil
  12. Kutuya dilaltı hapını bırakan amca kaç yaşındaydı? Söyler misiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne yazık ki hatırlamıyorum,kitap yanımda değil yoksa oradan bakardım :(

      Sil
    2. Şifreyi banada atabilir misiniz tubayasar1996@gmail.com

      Sil
  13. ŞİFREYİ Banada Verirmisiniz Lütfen
    Titigumo@gmail.com

    YanıtlaSil
  14. Şifreyi banada verebilirmisiniz lütfen
    tufankasap@gmail.com

    YanıtlaSil
  15. Şifreyi banada verebilirmisiniz lütfen
    tufankasap@gmail.com

    YanıtlaSil
  16. Merhaba, Bilâl Sami Gökdemir ve Dolce Vita Kitap adına yazıyorum. Şifre paylaşımlarınız hukuki sonuçlar doğurur. Bu nedenle bilgilerin içeriğini paylaşmamanızı tavsiye ederim. Kitabı okuyan kişilere kitapta verilen adreslerin dışında bilgi verilmesi hukuki sonuçlar doğurur. Bilginize arz ederim.

    YanıtlaSil
  17. Merhaba, Bilâl Sami Gökdemir ve Dolce Vita Kitap adına yazıyorum. Şifre paylaşımlarınız hukuki sonuçlar doğurur. Bu nedenle bilgilerin içeriğini paylaşmamanızı tavsiye ederim. Kitabı okuyan kişilere kitapta verilen adreslerin dışında bilgi verilmesi hukuki sonuçlar doğurur. Bilginize arz ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorumunuza cevabı yukarıdaki yayının altına ekledim oldu ki cevabımı okuyamadınız diye ekleyeyim bundan sonra şifre paylaşımını yapmayacağım içiniz rahat etsin

      Sil
  18. realrap_talha741@hotmail.com lutfen bnada atin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazımın son kısmında güncelleme var,orayı okursanız şifreyi neden vermediğimi anlarsınız :(

      Sil
  19. Lütfen şifreyi yazar mısınız :) zekiyeyl344@hotmail.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazımın son kısmında güncelleme var,orayı okursanız şifreyi neden vermediğimi anlarsınız :(

      Sil
  20. Lütfen söylermisiniz? ukorkmaz.uk13@gmail.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazımın son kısmında güncelleme var,orayı okursanız şifreyi neden vermediğimi anlarsınız :(

      Sil
  21. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  22. merveaslangs13@gmail.com şifreyi atabilir misiniz lütfen?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazımın son kısmında güncelleme var,orayı okursanız şifreyi neden vermediğimi anlarsınız :(

      Sil
  23. yucelergunn@gmail.com şifre lütfen

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazımın son kısmında güncelleme var,orayı okursanız şifreyi neden vermediğimi anlarsınız :(

      Sil
  24. İremkaraaslan.ck@icloud.com şifreyi banada atarmısınız.

    YanıtlaSil
  25. baros.151905@gmail.com şifreyi gonderebilirmisinz ltfen

    YanıtlaSil
  26. Yazarın facecsayfasına mail attım bana bi soru soruyo ve soruda kalem sayısı soruyo o kitapda hiç böyle bişe yoktu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazımın son kısmında güncelleme var,orayı okursanız size kitap hakkında neden hiçbir bilgi veremediğimi anlarsınız.

      Sil
  27. eso.mero.88@hotmail.com RİCA ETSEM BANADA ATABILIRMISINIZ LUTFENN😊😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle kitap çok güzel.ben okulda kitabın içeriğini sunum yapıyorum.fakat kitabın konusunu çok uzun yazdığım için hocam tekrar yazmamı istedi.lutfen bana kitabın özetini iki cümlede anlatabilirmisiniz

      Sil
  28. Öncelikle kitap çok güzel.lutfen kitabın konusunu, içeriğini iki cümlede açıklayan varmı?ben konusunu çok uzun yazdığım için okulda hocam tekrar kısa bir şeklide yazmamı istedi.

    YanıtlaSil
  29. Şifresi nedir söylermisin 5 baskı kitabi ?

    YanıtlaSil