30 Eylül 2017 Cumartesi

TEHDİT-GERT LOSCHÜTZ

 Kitabın Künyesi
Kitabı Adı:Tehdit
Orijinal Adı: Die Bedrohung
Yazarı:Gert Loschütz
Çevirmeni:Berra Sertel
Yayınevi:Galata Yayınları
Sayfa:142

Eskiden bir gazetenin edebiyat editörlüğü yapan Loose uzun bir süre önce görevinden istifa etmiş ve evine kapanıp kendi çapında yazılar hazırlamaya başlamış. Ama bu uğraşı gün geçtikçe sonuç vermeyen aksine daha da karmaşıklaşan bir işe dönüşmüş.
Tam da bir sürü projesi yarımken, istifadan beri bir tane bile yazı tamamlayamamışken eskiden makalelerini düzeltip gazetede yayınlanmasını sağladığı Profesör Maurer onu bir davete çağırıyor.

Botanik Derneği toplantısı ile ilgili bu davete karısı Sabine'in ısrarına rağmen katılmak istemiyor Loose. Ta ki toplantı sırasında konaklayacakları otelin olduğu yerle ilgili bir haberle karşılaşana kadar. Niem kasabasının ormanlarında gerçekleşen gizemli intihar vakaları Loose'in ilgisini çekiyor ve toplantıya katılıyor.
Fleiβ çiftinin oteline yerleşen Loose kasabayı gezip ormanla ilgili araştırmalara girişmeye çalışıyor ama önüne sürekli engeller çıkıyor üstelik Maurer’de onu bir derginin editörü yapmak için sıkıştırıp duruyor. Toplantıya gelenlerden birinin, Pawlaczik’in, ona abayı yakmış gibi davranması da Loose’i iyice daraltıyor.
“Yaptığım işi benim dışımda da herkes rahatlıkla yapabilirdi. Var olabilmem için, yeganelik duygusuna ihtiyacım vardı.”
Bakalım Loose Niem’in ormanın gizemini çözüp, uzun süredir durağan olan meslek yaşamını canlandırabilecek mi?
“Yeni bir zaman duygusu geliştirmiştim (zamanımız bizden küçük parçalar halinde çalınıyor çünkü) ve hiç kimsenin bir saatimi bile benden almasına izin vermeyecektim.”
Büyük umutlarla başladığım ama sevmeyerek okuduğum bir kitap oldu Tehdit. Sevmememin en büyük sebeplerini sıralayalım hemen. Arka kapaktaki o gizemli havayı kitapta soluyamadım ne yazık ki. Kitabın içindeki gizem unsuru mekan betimlemelerinin içinde kaybolmuş gitmiş resmen. Sonrasında bölüm geçişleri aşırı amatör olmuş, bir paragrafı okuyorum karakterin ertesi güne geçtiği, önceki paragrafın öylece kaldığını anlıyorum. Resmen kitap kopuk kopuk yazılmış. Bir diğer sebep ise Loose karakterinin aşırı derecede itici olması hayır davetlere gitmezsin, serbest çalışmak istersin her şeyi anlarım da Maurer’in iş teklifini yarım ağızla cevaplandırıp adamı meraklandırıp, adam üstüne düşünce de kızmanı anlamam. Karın seni ziyarete gelince kaçmanı hiç anlamam. Son olarak kitabın sonunun da yarım yamalak kaldığını düşünüyorum.
Kitabın tek sevdiğim tarafı yazarın aşırı donanımlı olduğunu hissettirebilmesi.
Son söz tavsiye listeme almadığım kitaplardan biri oldu Tehdit.


2 yorum:

  1. Bu tarzdaki kitapları seviyorum. Gizemli ve heyecan verici oluyor genellikle. Teşekkürler incelemeniz için.
    http://ugurunhazinesi.blogspot.com.tr/?m=0

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, yorumunuz için ben teşekkür ederim :)

      Sil