17 Eylül 2017 Pazar

İNTİHAR KULÜBÜ-ROBERT LOUIS STEVENSON

Kitap Künyesi
Adı:İntihar Kulübü
Orijinal Adı:The Suicide Club
Yazarı:Robert Louis Stevenson
Çevrimen:Aslıhan Kuzucan
Yayınevi:İthaki Yayınları
Sayfa:97

Birbiriyle bağlantılı 3 hikayeden oluşan kitabın girişi "Kremalı Turtalı Genç Adamın Hikayesi"  ile başlıyor.
 Bohemya Prensi Florizel ününe ve mevkisine rağmen hayatından sıkılıp arada sırada sırdaşı Albay Geraldine ile farklı maceralara atılmak için kılıktan kılığa girer. İlk hikayede gene kılık değiştirdikleri bir dönemde herkese kremalı turta dağıtan bir adamla karşılaşırlar. Bu ilginç adam Prensin ilgisini çeker ve Prens adamla yemeğe çıkmak için adamla bir anlaşma yapar. Üçlü yemeğe çıkar ve Kremalı Turtalı Genç Adam onlara İntihar Kulübünden bahseder, maceranın kokusunu alan Prens adamı ikna edip Geraldine ile intihar etmeyi düşünen ama buna cesaret edemeyen insanların sorununa çözüm bulan bu kulübe gider.


 İntihar Kulübünün başkanıyla tanışıp olayların gidişatını izlerler ve kulübün işleyişini anlarlar, bakalım ikilinin sonu nereye gidecek.
İkinci hikaye "Doktor ile Saratoga Sandığının Hikayesi" adını almış. Yeni bir karakterler tanışıyoruz bu hikayede Silas Q. Scuddamore... Silas bir otelde kalırken gizemli bir davet mektubu alıyor ve bu mektup onun hayran olduğu kadınla randevulaşmasını sağlıyor. Silas bu randevunun büyük bir tuzak olduğunu anladığında iş içten geçmiş oluyor. Bakalım Silah saflığının bedelini nasıl ödeyecek?
Son hikaye "Fayton Macerası"  ise sokakta dolaşan Teğmen Rich'in bir faytona binmesiyle başlıyor. Faytoncu onu hiç bilmediği bir evin kapısında indirip bu partiye davetlisiniz diyor. Rich bu garip teklif karşısında gösterişli köşke gidiyor ve davetlilerle,ev sahibiyle tanışıyor. Dakikalar ilerledikçe ev sahibinin bambaşka bir amacı olduğunu seziyor. Bakalım Rich ev sahibinin amacını öğrenebilecek mi?
"Gençlik, korkaklıktır," diye karşılık verdi doktor. "İnsana sorunları,olduğundan daha kara görünür. Ben yaşlıyım ama asla umutsuz değilim."
Ben ne zaman bir kitap hakkında umutlansam, kesin güzel olacak desem o kitap beklentimi karşılamıyor. İntihar Kulübü ilk gördüğüm zaman kesin benlik bir şey dedim ilk fırsatta da sepete ekledim. Şimdi ise ortalama bir kitap olduğunu düşünüyorum.
İlk olarak ilk hikayeyi beğendim gerçekten gizemli, karanlık, sürükleyici bir hikayeydi. İntihar Kulübü fikrini, kulübün işleyiş prensibini çok zekice buldum hatta kitabı bitirince keşke bütün kitap kulüpte geçseydi dedim.
Tabi ki Prens karakterinin aşırı sabit fikirli, enli boylu düşünmeyen bir insan olması bir hayli iticiydi. Bir insan maceraperest diye garanti sevilecek değil ne yazık ki.
İkinci hikayede kafama takılan bir şey oldu Silas'ın yan odasında kalan Madam partide onunla karşılaşınca sanki onu tanımıyor gibi davrandı ama hikayenin öncesinde Madam ile Silas'ın otelde sıkça karşılaştıkları geçiyordu ve buna rağmen davette Madam Silas'a nerede kalıyorsun gibi bir şey sordu. Bu kısmı hiç anlamadım yazar mı hata yaptı, çeviri de mi hata oldu yoksa ben büyük bir şeyi mi kaçırdım. Onun dışında hem 2. hem 3. hikaye bana göre çok kapalı bir anlatımla ilerledi gizemli değildi sadece bu olaylar Prens ile nasıl bağlanacak? şeklinde ilerliyordu ve öyle ahım şahım bir merak duymuyorduk ya da sonunda derin bir şok yaşamıyorduk.
Son söz ilk hikayesindeki gizemi, güzelliği diğer hikayelerinde devam ettiremeyen önerip önermeme konusunda kararsız kaldığım bir kitap İntihar Kulübü.

6 yorum:

  1. Kitap yorumu için tesekkur ederız🙏

    YanıtlaSil
  2. Ne ilginç bir kitap kremalı turtalı :D ahaha dönüşlerini bekliyorum ben de :)

    YanıtlaSil
  3. Geçen ay yazarın Dr. Jekyll ve Mr. Hyde kitabını okudum, o güzeldi. Yazarlar her kitaplarında aynı başarıyı yakalayamıyorlar bazen. Öyle bir durum galiba.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dediğin gibi olabiliyor, kısmet olursa bahsettiğin kitabı okumayı düşünüyorum :)

      Sil