7 Mayıs 2020 Perşembe

OZ BÜYÜCÜSÜ-LYMAN FRANK BAUM

Kitabın Künyesi
Kitabı Adı: Oz Büyücüsü 
Orijinal Adı: The Wonderful Wizard of Oz
Yazarı: L. Frank Baum
Çevirmeni: Zümra Küçük
Yayınevi: Genç Erdem
Sayfa: 176

Dorothy, Kansas'ta Em Teyzesi ve Henry Eniştesi ile birlikte küçücük bir evde yaşamaktadır.  Yaşadıkları çiftliği teyzesine ve eniştesine kıyasla bir hayli fazla seven Dorothy, eşlikçi köpeği Toto ile bolca eğlenmektedir. Ta ki büyük bir kasırga Dorothy ve Toto'yu evle birlikte uçurup, hiç bilmedikleri bir diyara taşıyana dek. Ev yere iniş yaparken Kötü Doğu Cadısı'nı öldürünce Dorothy yepyeni bir maceranın içine atlar. Kimsecikler Dorothy'in eve nasıl döneceğini bilmez ama İyi Kuzey Cadısı'nın onu Oz Ülkesi'ne yönlendirmesi de pek uzun sürmez.


Dorothy gene yönlendirme ile ölen cadının ayakkabısını alır ve hiç bilmediği bu ülkede Oz Büyücüsü'nü bulmak için yola düşer.
Bu yolculukta 3 arkadaş daha edinecektir Dorothy. Beyinsiz Korkuluk, kalpsiz Teneke Adam ve cesaretsiz Aslan eşliğinde (bu üç arkadaşın da Oz'dan istekleri olacaktır) yola devam eden Dorothy pek çok şehir görüp, türlü türlü maceralar yaşayacaktır.
Bakalım Dorothy bütün engelleri aşıp evine kavuşabilecek mi?

Az çok yabancı eserlerle aşina iseniz Oz Büyücüsü'nü muhakkak duymuşsunuzdur. Ben yapılan göndermeler artık gözüme batınca en iyisi kitabı okuyayım dedim ve en sonunda Oz Büyücüsü ile tanışabildim. Oz Büyücüsü'ndeki karakterler yazıldığı dönemdeki siyasi kişilikleri temsil ediyormuş, eminim o döneme hakim olup benzerlikleri kafamızda kurabilsek  çok daha güzel olur ama benim gibi hiçbir aşinalığınız yoksa bile okunabilir bir eser. Bu durum dışında kitap, genel olarak bakıldığında kitap okumaya başlayalı çok olmamış gençlere hitap ediyor, yetişkin olarak bizler de okuyabiliriz fakat kitabın dilinin basit oluşu gözümüzden kaçmaz. Dili basit olsa da verdiği mesajlar kesinlikle etkileyici sadece bir yerde okuduğum (benim de katıldığım) her sorunda ağaç kesmeleri bir hayli rahatsızlık verici. Lakin yineleyeyim son kısımdaki mesaj muazzam derecede inceden verilmiş kesinlikle bu kısım kitabın kalitesini göklere çıkarıyor.
Son söz Oz Büyücüsü basit ama bir o kadarda akıcı dili, masalsı anlatımı ve en önemlisi
 verdiği mesajla takdirinizi kazanacak hoş bir gençlik kitabı. 

13 yorum:

  1. Filmini severim. Çok küçük yaştaki çocuklar için bazı korkutucu sahneleri var ama biz yetişkinler için hoş bir masal.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazı eserler çocuklar için gibi görünse de nedense yetişkinlere daha uygun :)

      Sil
  2. Evet filmi var, kitabı yeniden okuyabilirsin zaten çabuk bitebilecek bir eser :)

    YanıtlaSil
  3. kitabı da güzel filmi deeee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filmini izlemedim ne yazık ki :(

      Sil
    2. ah filmini hemen izleee :)

      Sil
    3. Şu sıralar sadece Netflix takılıyorum, Netflix'de ise Oz Büyücü'sü de ne yazık ki yok :(

      Sil
  4. Ayy filmini biliyorum ama böyle sini okumadım hiç keyifli olacağını düşünüyorum kısa zamanda alayım barii 🌸🌸

    YanıtlaSil
  5. Sende netflix de yok diye izlememezlik yapma lüütfeennn 😂💕

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok övdünüz, belki izlerim yakın zamanda :)

      Sil
  6. Çok eğlenceli bir kitap gibi duruyor😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ayrıca kült diyebileceğimiz bir eser :)

      Sil