22 Nisan 2020 Çarşamba

MONG-TA-JOO/MONTAGE/MONTAJ (2013)

Yoon Ha Kyung (Uhm Jung-Hwa) 15 yıl önce kızını kaybetmiş ve kızının katili halen bulunamadığı için perişan halde yaşayan bir annedir. 
Bir gün  davaya bakan Memur  Chung Ho (Kim Sang-kyung ) ve Memur Cha anneyi ziyaret eder. 
Davanın zaman aşımı süresinin dolmak üzere olduğunu ve bu süreden sonra katil yakalansa bile ceza almayacağını kadına bildirirler. Yoon Ha Kyung bu haber karşısında yıkılır, 15 sene önce davaya bakan Memur Chung Ho da kadından farklı değildir.


 Tam bu sıralarda kızın vefat ettiği yere kimliği belli olmayan bir kişi çiçek bırakır.
 
Memur Chung Ho bu ipucuna sıkı sıkı sarılır ama katili bir kez daha elinden kaçırır.
 
Zaman aşımı dolduktan sonra Han Chul'un (Young-chang Song) gözetiminde olan torunu kaçırılır.
Bu vakanın 15 yıl önceki vakaya benzerliği dikkat çekince, görevini bırakan Memur Oh olaya dahil olur. 
Bizlere de olayların ardından yatan gerçeği izlemek kalır.

Korelileri o kadar şahane suç filmleri yapıyor ki ayılıp bayılmamak mümkün değil. Montage de aşırı beğendiğim filmlerden biri oldu. Kurgusu küçük bir pürüz hariç (torunun sonradan konuşma ihtimali) şahane ötesiydi. Koşuşturmanın bir noktasında gerçekler ortaya çıkınca dumura uğramak elde değil. Kim suçlu kim masum fikirlerinizin ters yüz olması kaçınılmaz.
 Kurgunun bu kadar zekice yazılıp çizilmesi, her şeyin bir bütünü tamamlaması takdiri kesinlikle hak ediyor. Ayrıca 15 yıllık zaman aşımı mevzusunu, suçlunun cezasız kalmasını sorgulatması da ayrı bir güzel. Uhm Jung-Hwa evlat acısı yaşayan anneyi başarılı yansıtmış atlamamak lazım. 
Son söz sizi dumura uğratacak sürpriz sonlu bir film arıyorsanız bu filmi izlemeden geçmeyin hatta aramıyorsanız da izleyin.
Not: Filmi 2019 yılında izlemiştim ve o yıl izlediğim en iyi 3 filmden biriydi :)

10 yorum:

  1. Harika bir filme benziyor, mutlaka izleyeceğim, teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  2. Hemen listeme ekliyorum. Anlattığına göre tam benlik. Zaman aşımı olayının sadece ülkemizde olduğunu sanıyordum, şaşırdım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım seversin, Koreliler suç filmlerinde gerçekten başarılı. Bunun dışında zaman aşımı olayı işledikleri bir suç filmi daha var onu da izleyebilirsin. Confession of Murder diğer film, bu filmde zaman aşımı olayı daha derin işleniyor :)

      Sil
  3. Kore filmlerini,dizileri kadar izleyemedim nedense. Bu filmi daha önce duymamıştım ama bu kadar sevdiysen şans verebilirim ben de :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende de tam tersi ben de dizilerini izleyemiyorum. Hotel del Luna'ı bitirmek üzeriyim ve çok hüzünlü olduğu için bir süre Kore dizilerinden uzak duaracağım :)

      Sil
  4. Daha önce hiç duymamıştım anlatım için teşekkürler😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok popüler bir yapım değil ama çok güzel :)

      Sil