30 Ocak 2021 Cumartesi

2020 YILINDA İZLEDİĞİM DİZİLER-1

2021 bitmeden tamamlamayı umut ettiğim yazıma başlıyorum. Bu sene film ve dizi izlemekten kitap okumaya bile zaman bulamadığım için yazılacak çok dizi var. Ayrıca bazılarından sadece bir sezon izlediğim için dizi sayısı daha da arttı. 

Sadece iyileri yazmak istemiyorum, diziler hakkında kısa bile olsa fikrimi belirteyim ki sizler de tarzınıza uymayan dizilerle vakit kaybetmeyin. Dizileri kategorilere ayırdım ve postu ikiye böldüm. İlk yarıda 4 kategori var ve dizilerin her birine kısa da olsa değinmek istiyorum, hemencecik başlıyorum o zaman. Bazı dizilerin ilk bölümü, final bölümü yazmışım blogda, yorumu yazılan dizilere ismin üzerine tıklayarak ulaşabilirsiniz. 

ÇOK İYİLER

DARK 
Anlamak için çabaladığınızda bazen sizi tüketebilecek, kısır döngüleri ve kim kimdir mevzuları sizi iyice zorlayacak bir dizi Dark. Ama bunlara rağmen güzel bir dizi, dikkatli izleyip anladığınızda, bazı detayların sizi etkilememesi zor, finali de net, kasvetli havası, manzaraları da şahane. Zaman yolcuğu teması arıyorsanız ve hala izlemediyseniz şans verebilirsiniz. 

AMERICAN VANDAL
Bu yılın en beğendiğim yapımlarından biri ve hiç beklemiyordum beğenmeyi o yüzden nazarımda değeri daha da yükseldi. Diziyi Gider İken blogunun sahibi önerince, bu dizi hiç bizlik değil moduna geçsem de izleyince pek bir beğendim. Finali iple çektim. Yetmezmiş gibi 2. sezonu da çok şahane buldum. Sahte belgesel dizisi olan American Vandal konusu size absürt gelse de sizi şaşırtabilecek ve beğeninizi kazanabilecek bir yapım. 

RICK AND MORTY
Her ne kadar Rick karakterinin bazı davranışları beni sinir etse de yapımın çok ufuk açıcı olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. Belki her bölümünü şahane bulmazsınız ama bazı bölümleri ile senaristlerin zekasına şapka çıkarabilirsiniz. 

Kitap serisini okumadığım için izlerken zorlandığım ama büyülü dünyasını sevdiğim bir dizi oldu The Witcher. Geralt karakterini de sevdim eğer seriyi okumadan oyununu oynamadan izlemekten çekinmiyorsanız bu büyülü biraz da karmaşık dünyaya adım atabilirsiniz. 

Ozark ile ilgili ne zaman bir şeyler karalasam muhakkak ağır akan bir dizi olduğunu vurgularım. Üstelik ağır ilerleyen yapımları sevmem ama Ozark bir istisna. Kaliteli bir yapım. Her ne kadar Byrde Ailesi'nin çoğu zor sorundan tereyağından kıl çeker gibi kurtulması klişesi olsa da çarpıcı sahneleri, sağlam karakterleri var. Yayınlanan son sezonun final sahnesi ise fazlasıyla etkileyici. 

Bilenler bilir bu dizinin ilk sezonun aşırı şahaneydi, sonraki sezonlar aynı randımanı sağlayamasa da güzeldi. Bu sene final sezonun izledim, finali netti (ki net şeyleri severim) ama ne desem sanki daha başka şeyler bekledim. Belki de bir noktada final bölümündeki karakterler gibi hissettirdi dizi bana. 



BEN SEVDİM AMA HERKES SEVMEYEBİLİR

HOTEL DEL LUNA 
Başından sonuna değin izlediğim ilk Kore dizisini olma unvanını taşıyan Hotel Del Luna hem hayaletli hem de reenkarnasyon inancına dayanan bir yapım olduğu için herkese hitap etmeyen bir yapım bence. Bense bölümleri aşırı uzun olmasına hatta sonu da hüzünlü olmasına rağmen sevdim. 

Bu dizinin 2. sezonunu 1. sezonundan daha çok sevmiş olabilirim. Bence oldukça akıcıydı ama fantastik eserlere, zaman yolculuğuna ilgi duymayanlara ısrarla önerilebilecek bir yapım değil. Üstelik sezon finali öyle bir noktada yapıldı ki 3. sezon aşırı mantıklı ve boşluksuz bir senaryo ile karşımıza çıkmalı. İzlemek isteyenler 3. sezon başlamaya yakın izlesinler. 


BEKLENTİMİ KARŞILAMADI

Meşhur Sigmund Freud'un hikayesini beklerken Fleur'un hikayesini mi izledik ne? Çift kişilikli insanlar
 hipnozlar havada uçuşurken Freud şarlatan muamelesi görüyordu bayağı bir. Sanırım emin ellerden çıksa Freud'un hikayesi, bu diziden kat be kat üstün olurdu.

Guguk Kuşu dediniz, Hemşire Ratched dediniz, 1940'lı yıllar dediniz, mekan hastane merkezde rahipleri öldüren bir katil var dediniz... Ben ne düşündüm, tüylerim ürperecek, korkacağım, zalimliklere karşı sinir krizi yaşayacağım ama olmadı ne yazık ki ellerindeki potansiyeli değerlendiremediklerini düşündüğüm bir diziden öteye gitmedi Ratched. 


KÖTÜ

Ares adındaki köklü tarikata kabul alan Rosa'nın yaşadıklarını ve bir sürü saçma sapan detaylar içeren, ana karakterlerini bile ilk bölümde çizilen portreye uyduramayan bir dizi. 

VAMPIRES
İzlediğim en kötü vampir dizisi olabilir. Gene gücünün farkına geç varan bir adet vampir içeriyor. Çoğu vampirde zerre karizma yok, kendi başlarına bir baltaya zar zor sap olabiliyorlar falan filan. 


14 yorum:

  1. Good place hala beklemede. Finalin net olduğunu duyduğuma sevindim. İzlemeye devam edeceğim. Ara sıra aklim karışıyor, başka birseye yönetiyorum mesela araya vikingler girmişti falan. Emeginize sağlık sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. The Good Place çabucak bitiveren bir dizi, aradan çıkarabilirsiniz hemencecik :)

      Sil
  2. Vampires'a dün başladım bende, bana iyi gibi geldi ya devam ediyorum biraz yavaş tempolu ama onun dışında bir problem göremedim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben pek sevemedim, kalitesiz bir yapım gibiydi :(

      Sil
  3. hımms amaerican vandal not aldııım :)

    YanıtlaSil
  4. Dark, RICK AND MORTY ve THE GOOD PLACE izleme listemde. Diğer diziler ilgimi çekmedi. Dediğin gibi Freud'un hayatını hakkını vererek anlatsalar çok ilgi çekici bir dizi olabilir ama sanırım başaramamışlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. The Good Place 2021 yılında listende olsun, çok güzel :) Netflix bu tarz bir yapımın hakkını vermekte zorlandı ne yazık ki :(

      Sil
  5. Listeme ekledim bir kaç dizi çok güzel bir yazı olmuş emeğinize sağlık :) Hotel Del Luna dizisini görünce de ayrı bir mutlu oldum nedense çok severek izlemiştim ben onu :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hotel Del Luna herkese hitap etmese de sevenin çok sağlam seveceği bir dizi :)

      Sil
  6. Çok güzel diziler izlemişsin 🥳 Ben de Dark, Witcher ve The Good Place’i izledim bunların içinden 💕

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen de en güzellerini izlemişsin izlediklerim arasından :)

      Sil
  7. Hotel del Luna benim de severek izlediğim bir diziydi😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten uzun olmasına rağmen akıp giden hoş bir diziydi :)

      Sil