24 Eylül 2017 Pazar

NUEVE REINAS/NINE QUEENS-DOKUZ KRALİÇE (2000)

Juan (Gastón Pauls) bir markette küçük bir dolandırıcılık işi yaparken yakalanınca imdadına meslektaşı Marcos (Ricardo Darín) yetişir. Ortağı Turco'nun kısa bir bir süre önce kayıplara karıştığını öğrendiğimiz Marcos Juan'ı ortaklık teklif eder.
Yeni tanıştığı bir dolandırıcıya güvenmekte zorluk yaşayan Juan bir günlüğüne sürecek bu ortaklığı kabul eder.

İlk başta küçük işler yapan ikili büyük bir otelde çalışan Valeria'nın (Leticia Brédice) Marcos ile iletişime geçmesiyle büyük bir iş fırsatı yakalar.
Valeria'nın Marcos'un kardeşi olduğunu ve miras meselesi yüzünden kavgalı olduklarını hemencecik öğreniriz.
Kavgalı olmalarına rağmen Valeria otelde fenalaşan ve Marcos'un eski ortağı olan Sandler'in isteği yüzünden Marcos'u otele çağırmak zorunda kalmıştır.
Sandler Marcos'a Eski Alman Cumhuriyeti'ne ait Dokuz Kraliçe adlı pullardan bahseder ve pulların sahtesini yaptığını, pulları satabileceği zengin birini bulduğunu ama hastalandığı için işi ona devretmek istediğini söyler.
Marcos fırsatı kaçırmaz ve işi oldukça yüksek bir komisyon karşılığında hemen üstlenir, babası için para toplamaya çalışan Juan ise küçük bir yüzde karşılığında işe dahil olmaya çalışır.
Bize de ikilinin bu üç kağıdın altından kalkıp kalkamayacaklarını izlemek kalıyor. 

Ne zaman bir Arjantin filmi izlesem kendimi evimde hissediyorum. Arjantin filmlerinin atmosferi fazlasıyla samimi, doğal ayrıca izleyenleri kendine bağlamayı çok iyi beceriyor. Bu konuda çok üstün başarı sergiledikleri kesin, seviyorum bu ülkenin filmlerini. İleride blogumda daha sık yorumunu görebilirsiniz Arjantin yapımı filmlerin.
Geçelim filmin kendisini değerlendirmeye.
Dolandırıcılık temalı çok film izlemesem de ara ara dizi izlediğimden türe bayağı aşina olduğumu söyleyebilirim, bu noktada Dokuz Kraliçe'nin türünün en iyisi olmasa da kesinlikle ortalama üstü olduğunu söyleyebilirim. Öncelikle oyunculuklar bir hayli başarılı, Ricardo Darin ve Gaston Paul göz doldurmayı başaran iyi bir ikili olmuşlar.
Dolandırıcılık planları ince işlenmiş diyebileceğim kadar kaliteli değil ama küçük detaylar bu kusuru biraz olsun hafifletiyor. Kurgudaki tek sıkıntı bir mevzunun çok belli olması mesela ben filmin sonunu az buçuk tahmin ettim ve yanılmadım zaten bir kaç ipucu yerleştirmişlerdi. Daha farklı bir son olabilir miydi bilmem ama finalin kendini hissettirmemesi daha güzel olurdu. 
Hakkında daha fazla konuşup spoiler vermemek adını yorumu burada kesiyorum ve kısaca toparlıyorum. 
Oyunculukların bir hayli başarılı olduğu, kurgunun orta karar olduğunu IMDb'den 7.9 puan alan dolandırıcılık temalı bir film arayanlara rahatlıkla önerebileceğim hoş bir Arjantin filmi.


2 yorum:

  1. "Ne zaman bir Arjantin filmi izlesem kendimi evimde hissediyorum." yazdığını okuyunca düşündüm de sanırım ben hiç Arjantin filmi izlemedim. Amerikan filmlerine o kadar kaptırıyorum ki diğer ülkelerin filmlerine sıra gelmiyor. Belki bir ara da farklı ülkelerin filmlerini izleme üzerine bir maraton yaparız :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Neden olmasın, çok güzel olur hatta önce IMDb Top 250 bitsin sonra bunu düşünebiliriz :)

      Sil