22 Haziran 2015 Pazartesi

THE HUNGER GAMES:CATCHING FIRE-AÇLIK OYUNLARI:ATEŞİ YAKALAMAK

Serinin kitap incelemeleri için buraya,önceki film Açlık Oyunlar incelemesi içinse buraya.

Katniss Everdeen (Jennifer Lawrence) ve Peeta Mellark(Josh Hutcherson) bir şekilde Açlık Oyunları'ndan iki galip olarak çıkmayı başarabilmişlerdi. Bu başarıları pek çok mıntıkada Capitol'e meydan okuma olarak algılanıp,isyanları başlatan ateş olunca Başkan Snow'un(Donald Sutherland) Katniss'i ziyaret etmesi uzun sürmedi.

Snow Katniss'e tehditleri sıralar eğer beni Peeta'a aşık olduğuna inandırmazsan...
Snow bu ayarı tam da zafer turu başlayacağı zaman veriyor haliyle Katniss aşık kız rolünü üstlenmeye başlıyor hemen. Her ne kadar Gale'e(Liam Hemsworth) olsa da,her ne kadar Peeta bu durumun farkında olsa da,çünkü işin ucu sevdiği herkesin mezara girmesiyle son bulacak.
Zafer turu boyunca deli gibi birbirlerine aşıklar pozisyonu çizmeye çalışan ikili daha ilk turları olan 11. Mıntıka'da bir ton olay yaşayıp hanelerine kocaman bir eksi yazdırıyorlar.
Akıl hocaları Haymitch Abernathy(Woody Harrelson) artık her yılki Açlık Oyunları'nda akıl hocalığı yapacakları için her daim göz önünde olacaklarını kısacası hapı yuttuklarını hatırlatır onlara bunun üzerine Katniss evlenelim o zaman diyor ve ikili nişanlarını açıklıyor.

Ama her şey boş çünkü Snow yemedim diyor Katniss'e. Katniss Gale'e ormana kaçalım dese de idealistliği had sefaya ulaşan Gale isyanları duyunca gitmem diyor.
Başkan Snow ise 75. Açlık Oyunları baş oyun kurucusu Plutarch Heavensbee(Philip Seymour Hoffman) ile Katniss'i halkın gözünden düşürme çabasına girişmişlerdir gerçi Snow hemen ölsün hesabında ama.
 Artık mıntıkalardaki isyanlar alıp başını gittiği için önlemlerde kat kat fazla alınıyor ve işkenceler havada uçuşuyor. 
Gale'de bunlardan nasipleniyor emin olun.12 . Mıntıka Galipleri Gale'i koruyunca Snow artık galiplerin gücünden rahatsız oluyor ve önündeki Çeyrek Asır Oyunlarını onları yok etmek için kullanıyor.
İsyanı bastırmamızın 75. yıldönümü arifesinde bugün, 3. Çeyrek Asırlık Oyunları'nı kutluyoruz.
Bu herkese en güçlülerin bile Capitol'un gücü karşısında zayıf kaldığının hatırlatıcısı olsun.
Evet anladığınız üzere her 25 yılda bir farklı konsept kullanılan Açlık Oyunları'nda bu yıl bütün  galipler arasından kura ile seçilen 24 kişi yarıştırılacaktır.
Anlayacağınız Katniss ve Peeta yine arenada yine canlarını kurtarmak için çabalayacaklar...
Ve Snow Katniss'in o arenadan sağ çıkmaması için elinden geleni yapmaya niyetli.

Gelelim yorumuma öncelikle Ateşi Yakalamak kitabından bahsedelim kitabı okuyalı çok rahat 1.5 yıl oldu ama serinin en sevdiğim kitabıydı fazlasıyla detaylı bir karşılaştırma yapamayacağım ama eksikliğini hissettiğim noktaları belirtmek istiyorum. Darius sanırsam sahneleri daha da uzatmamak adına yok sayılmış ve benim için fazlasıyla üzücü oldu,görmek isterdim filmde. Sonra oyun kurucular değerlendirme yaptılar ama puanlar verilmedi kısacık bir sahne olurdu ikilinin 12 puan aldığını izlememiz.
 Katniss'in haraçlarla takılırken gösterdiği ok atma becerisi şahane bir sahneydi devamında Haymitch "herkes sizle müttefik olmak istiyor" gibisinden bir şey söylediğinde Peeta "onu ok atarken gördüler şahsım adına bende onla müttefik olmak istiyorum"  diyor ama bu cümlenin esprili yanı kesilmiş keşke eklenseydi filme gülümserdik azıcık.
13. Mıntıka iki filmdir üvey evlat muamelesi gördü kitabı okumayanlar daha fazla detayı hak ediyor bence. Peeta'ın ailesi film boyunca yok sayıldı ,Peeta Katniss'a senin ailen var yaşamalısın dedi sanki kendi ailesi yokmuş gibi.Evet kitapları okumamış olanlar Peeta'ın da bir ailesi var leylekler getirmedi onu.
Yukarıdaki eksiklikler benim aklımda kitapla ilgili kalan ama filmde göremediğim az buçuk şeylerden,evet fazlasıyla küçük ayrıntılar hatta eminim fark edemediğim daha büyük es geçmeler olmuştur ama nedense bunlarda benim gözümün aradığı şeylerdi.Ama film bu haliyle bile 2.5 saate yakın olunca haliyle hak veriyoruz senaristlere. 
Şimdi gelelim iyi yansıtılan yönlere Cinna'ın malum sahnesi,
Cinna'ın hazırladığı şahane ötesi gelinlik,
Finnick Odair,
Haraçların el ele tutuştuğu sahne,
Açılış kostümleri,
Peeta'ın Caesar Flickerman'e bombayı patlattığı sahne,
Caesar Flickerman'ın kendisi,
Prim'in büyümüş oluşunu Katniss'in fark etmesi,
Capitol halkı,
Arena,
Oyunlar,

Ayrıca Snow'un torununu görmemiz hoş bir detay malum Alaycı Kuş kitabından sadece bir kere adı geçiyor ama sağlam bir şekilde akılda kalıyor.Ve Johanna Mason karakteri gözümü fazlasıyla şahane bir karakter gibi geldi,kitaptakinden daha mı kaliteli ne,bayıldım hatuna resmen.
 Genel olarak kitabın ancak bu kadar iyi yansıtılabileceğini düşünüyorum,oyunculuklar,görsellik başarılıydı,tabi senaryo şahane ötesiydi.Arada gerim gerim geren ,arada şaşırtan,bazen hüzünlendiren bir kurgu...
IMDb'dan 7.7 puan alan filmi serinin ilk filmini izleyenlerin bekletmeden izlemesini öneriyorum.

14 yorum:

  1. Beklenenin çoğunlukla yansıtılması iyi bir izlenim bırakıyor... Kitaba birebir bağlı kalmamalarının sebebi belki farklı heyecanlar uyandırmak istemeleridir.. Ama öte yandan insan okuduğunu da görmek isteyebilir...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Genelde kitaba bağlı kalınsa daha güzel olur diye düşünüyorum :)

      Sil
  2. Kitap ve filmlerde bu türü pek sevemiyorum nedense.. Ama anlatımınız çok açıklayıcı olmuş,tesekkürler..

    YanıtlaSil
  3. çok sevdiğim bir tür değil ama güzel anlatmışsınız emeğinize sağlık...

    YanıtlaSil
  4. Ben seviyorum, film olarak izledim bakalım yeni sezona gireni ne ara izlerim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Son film çıktı bugünlerde bende yakın zamanda izleyemem ne yazık ki :(

      Sil
  5. Genellikle kitaplara birebir bağlı kalınmıyor ama yine de insan okuduğu zaman hayal ettiklerini ister...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kitap film uyuşmazlığı can sıkıcı olabilir :)

      Sil
  6. Kitapların film olarak çekilmesi tamamen yönetmene kaldığı için yorum-kurgu farklılığı çok oluyor.
    Bu aralar hiç film izlemiyorum desem.Anlatımın süper ama.Teşekkürler
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim,yorumunuz için ben teşekkür ederim :)

      Sil
  7. keyifle okudum yazınızı. teşekkürler

    YanıtlaSil