22 Aralık 2019 Pazar

THE NIGHTMARE BEFORE CHRISTMAS - NOEL GECESİ KABUSU (1993)

Cadılar Bayramı Kasabası bir Cadılar Bayramı'nı daha Balkabağı Kralı Jack Skellington liderliğinde  insanları korkutarak geçirmişlerdir.


 Bu yılki Cadılar Bayramı en korkutucu olanlardan biri olduğu için bolca kutlama yapan kasaba halkı liderleri Jack'ın mutsuzluğunu görememektedir.

Jack her yıl aynı şeyleri yapmaktan fazlasıyla sıkılmış hatta boşluk hissetmeye başlamıştır.
 Jack kendi kendine bundan yakınırken kasaba halkından Sally onu takip edip, dediklerini dinler.
Sally Dr. Finkelstein'in tarafından kendine yol arkadaşı olsun diye yapılmıştır buna rağmen Sally doktorlar takılmak yerine onu uyutup gizli gizli halkın arasına karışmaktadır. Ve Balkabağı Kralı Jack'a abayı yaktığını hissettirmektedir.
Jack ise sıkıntısı hakkında söylenmeye devam ederken ormanda karşına bir sürü ağaçtan kapı çıkar ve o noel ağaçlı olan kapıyı seçer.
Bu kapıyı seçmesiyle kendini karla kaplı Noel Kasabası'nda bulması bir olur.
 Jack kasabanın büyüsüne kapılır ve kendi kasabasına ulaşır ulaşmaz hemen halkı toplar.
Onlara Noel Kasabası'ndan bahseder.
Halkın ise tek düşündüğü hediye kutularının içinde korkutucu ne olabilir?
 Jack kafasını toplayıp Noel'i düşündükçe radikal bir karar verir ve bu yıl Noel'i Cadılar Bayramı Kasabası'nın üstlendiğini açıklar.
Bakalım Jack'ın Noel'i üstlenmesi ne gibi sonuçlar doğuracak?

Noel Gecesi Kabusu Tim Burton hayranlığımın depreştiği bir dönemde listeme eklediğim ancak şimdi izlemeye fırsat bulabildiğim bir film.
Eğer müzikal sevseydim kesinlikle bayılacağım bir film olurdu ama dediğim gibi müzikal sevseydim. Müzikal ağırlıklı olduğu için filmle uyuşamasam da kesinlik görsel açıdan aşırı başarılı olduğunu, kurgunun fazlasıyla yaratıcı olduğunu, inceden verilen mesajların bir o kadar sağlam olduğunu eklemeden geçemeyeceğim.
Noel Gecesi Kabusu müzikal ağırlıklı animasyon/film sevenlere ya da bu tarz eserlerle tanışmak isteyenler önerebileceğim ama benim gibi müzikal sevmeyenlere ise izleyin diyemeyeceğim bir eser.




15 yorum:

  1. Ben bakayım buna, sağoll (:

    YanıtlaSil
  2. ay izledimdi ama bi daha izlenir yaa. yılbaşı filmleri çok çok severim. bi dolu izledim bunlardan istersen sölerim sana daaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En çok beğendiklerinden söyle o zaman Deep :)

      Sil
  3. tam da her yere noel ruhu yayılmışken :))
    izleyeyim, teşekkürler Gül :)

    YanıtlaSil
  4. baksan yaa, şu yazıyı okusan yaa, bi de alttaki yorumumuuuu :) krismıs için yaneee :)

    YanıtlaSil
  5. https://kagitsalincak.blogspot.com/2019/12/christmas-filmleri.html

    YanıtlaSil
  6. Marilyn Manson'ın This is Halloween şarkısı bu filmin Soundtrackiydi değil mi? Yoksa ben mi yanlış hatırlıyorum.

    YanıtlaSil
  7. tam emin olamadım izledim mi izlemedim mi neyse tekrar bakmak lazım cocuk seviyor özellikle teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Küçük yaş grubu için uygun değil bence, gene de siz bilirsiniz :)

      Sil
  8. Tim Burton bambaşka ya, Noel ruhunu yansıtan harika bir animasyon :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tim Burton gerçekten başka bir yönetmen :)

      Sil