31 Ocak 2020 Cuma

KIZ VE KURT/SARAH BLAKLEY-CARTWRIGHT&DAVID LESLIE JOHNSON

Kitap Künyesi
Adı: Kız ve Kurt
Orijinal Adı:  Red Riding Hood
Yazarı: Sarah Blakley-Cartwright/David Leslie Johnson
Çevirmen: Beril Tüccarbaşıoğlu Uğur
Yayınevi: Artemis Yayınları
Sayfa: 326

Daggorhorn Köyü'nde köy halkı ile kurt arasında bir anlaşma var. Onlar kurda her ay bir hayvan sunarlar kurtta onları rahat bırakır.
Günlerden bir gün sıra küçük Valerie'nin ailesine gelir, Valerie kurban edecekleri keçinin peşine düşüp, kurdu kanlı canlı görünce ölümü bekler ama sadece bir sessizlikle karşılaşır.
Aradan on yıl geçer artık Valerie kurda kurban ettikleri hayvanları düşünmeyen genç bir kız olmuştur. Ablası Lucie ile birlikte hasada gitmek ve arkadaşlarıyla kamp yapmak için annesi Suzette'i ikna etmektir o günkü en önemli görevi.


Kamp için izini koparan Valerie'i o gün çok büyük bir sürpriz karşılar. Çocukluk arkadaşı Peter uzun yıllar sonra olaylı bir şekilde ayrıldığı köye hasatta çalışmak üzere dönmüştür. Valerie onu görür görmez zaman adeta durur, yavaş yavaş ikilinin birbirine delicesine aşık olduğunu anlarız. Tıpkı köyün zengin ve yakışıklı demircisi Henry'in Valerie'e aşık olduğu gibi...
Hasat gecesi kanlı ay çıkıp da kurt köye saldırınca Valerie pek çok planını değiştirmek zorunda kalır. Akabinde Lucie'in kurdun kurbanı olduğunu öğrenmesi Valerie'in hayatını darmadağın eder.
Köy halkı kurdu öldürmenin zamanı geldi diye düşünüp, yollara düşerken köyün pederi bu konuda nam salmış Peder Solomon'u çoktan köye çağırmıştır.
Olaylar gelişir ve  acımasız Peder Solomon köy halkının tek umudu haline gelir.
Bakalım gündüzleri insan suretinde  gezinen kurdun kimliği daha fazla kişiye zarar vermeden ortaya çıkacak mı?
Valerie ve Peter kavuşabilecek mi?

Kız ve Kurt pek çok olumlu özelliğine rağmen ne yazık ki bir kaç  sebep yüzünden sevemediğim kitaplar arasında yerini aldı.
Öncelikle kitabın dilinin akıcı olduğunu, bazı betimlemelerine hayran kaldığımı belirterek başlayayım. Sonrasında kurdun kimliği gerçekten çok şaşırtıcıydı her ne kadar yazar ısrarla bazı kişileri işaret etmeye çalışıp tadımızı kaçırsa da son vuruşu oldukça sağlam olmuştu.
Kitabın bir noktasında herkesin birbirinden şüphelendiği o gerilim oldukça iyi yansıtılmıştı.
Gelelim sevememe sebeplerime, ilk olarak kitabın Kırmızı Başlık Kız masalını çok az yansıtması biraz hayal kırıklığına sebep oldu. Ayrıca en büyük sorun, en çok puan kırdığım yer ise kitabın beni bir türlü içine çekememesiydi. Akıcıydı, betimlemeler güzeldi ama kitaba bir türlü bağlamadım. Karakterlerin elinden bir türlü tutamadım. Bu yüzden kitap ikin günden bitebilecekken günlerce elimde süründü. Ayrıca bu durumun bir sebebi de yazarın arada sırada başka karakterlerin gözünden yazması ama bunu nedense başarılı bir şekilde kotaramaması.
Son söz Kız ve Kurt özel bir ilginiz yoksa okuyun diye ısrar etmeyeceğim, okumasanız da olur kitaplarından biri.



15 yorum:

  1. Kitabı yeni duydum ama pek tarzım değil gibi ama tanıtımız güzel olmuş fikir sahibi olduk kaleminize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, aslında daha güzel bir kitap olabilirdi :)

      Sil
  2. içten yorumun için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  3. Kitabı duymuştum ama tereddüt ediyordum. Aydınlatma için teşekkür ederim ❤️❤️

    YanıtlaSil
  4. Güzel bir kitaba benziyor 😌

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yerleri olsa da ısrarla okuyun diyeceğim bir kitap değil :)

      Sil
  5. Sanırım buna benzer bir film izlemiştim. Konusu fazlasıyla tanıdık geliyor.☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eveet filmi var, Amanda Seyfried, Max Irons falan oynuyor, muhtemelen onu izlemişsindir :D

      Sil
    2. Nora'nın dediği gibi filmi vardı, ben filmi izlemedim ama :(

      Sil
  6. Bunun filmini izlemiştim o yüzden kitabını okuma şansını kaybettim... Ama görünen o ki kitabı da filmi gibi vasatmış zaten, boşuna vakit harcamadığıma sevindim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ben kitabı pek sevemedim sürpriz sonlu olmasına rağmen :(

      Sil