5 Ekim 2021 Salı

DAVETLİ LİSTESİ-LUCY FOLEY/BLOGLARI CANLANDIRMA PROJESİ EYLÜL AYI

Kitabın Künyesi
Kitabı Adı: Davetli Listesi
Orijinal Adı: The Guest List
Yazarı: Lucy Foley
Çevirmeni: Filiz Çakır
Yayınevi: Epsilon Yayınları 
Sayfa: 340



Güzeller güzeli ve bir o kadar da başarılı gelin Jules, televizyonda fırtınalar estiren yakışıklı damat Will, İrlanda kıyılarındaki mükemmel olduğu kadar ürpertici bir ada ve sonu cinayetle biten bir düğün. 
    Kitabımız düğün anında yaşanan bir elektrik kesintisi ile başlıyor ve ardından bir geçmişe bir düğüne dönerek ve farklı farklı karakterlerin gözünden okuyarak kitabın sonuna erişiyoruz. 
Hırslı gelin Jules düğün öncesi fazlasıyla huzursuz çünkü nahoş bir isimsiz not almıştır. 
Gelinin üvey kız kardeşi aynı zamanda tek nedime olan Olivia ise ne yazık ki cebelleştiği geçmişi yüzünden ortama uyum sağlayamıyor. 
Baş sağdıç Johnno ise sağdıç elbisesini unutmuş ama eğlenme modundan zerre eksik kalmıyor. 
Gelinin kankası aynı zamanda gelinin sağdıcı olan Charlie'nin karısı Hannah ise huzurlu bir hafta sonu beklentisinin huzur kaçırıcı şeylere gebe kaldığını hissetmekle meşgul. 
Düğün organizatörü aynı zamanda Folly'in sahibi olan Aoife ise profesyonellikten ödün vermeden her şeyin kusursuzca yürümesini sağlamak için elinden geleni yapıyor. 
Bizlere de kitabın sonuna kadar hem katili hem de kurbanı merak etmek kalıyor.

Blogları Canlandırma Projemiz 9. ayına polisiye temasıyla devam ediyor, isterseniz her zaman kapımız sizlere açık haberiniz olsun. 
Davetli Listesi İnstagram'da sıkça karşıma çıkınca listeme aldığım eserlerden biriydi. Goodreads Okur Ödülü alması, Agatha Christie 💓💓💓 hissi verdiği yorumları ise kitabı hemen temin edip vakit bulunca da okumamı sağladı. 
Davetli Listesi bence fazlasıyla abartılmış bir kitap. Yani kitapta Yeşilçam filmlerinden hallice mevzular dönüyor yer yer. Tesadüflere ağzımız açık kalıyor üstelik internetin hayatımızda bu kadar yer tuttuğu dönemde bazı karakterlerin bazı şeylerden bihaber olması şaka gibi oluyor. Hannah'ın yıllar önceki Alice mevzusunun ardına düşmemesi de ayrı saçmalık not düşeyim. 
Kitabın en başarılı noktası akıcılığı ve adanın şahane betimlenişi. Kapağını da beğendim. Katil ve kurbanın kitabın sonuna kadar saklanması da takdir ettiğim bir detay oldu. 
Bunlar dışından tesadüfler  mevzusunun yanında olumsuz bulduğum başka yerler de var ne yazık ki. 
Mesela yazar adayı güzelce betimlediğini fark edince iç bayacak kadar ada manzarası betimlemeye başlamış ki gerçekten içim baydı. Bir şey güzel olsa bile bu kadar tekrarlanmamalı. Sonra kitabın 5 farklı kişinin gözünden anlatılması da beni ara ara rahatsız etti zira bir noktada şunu düşünen kimdi, kimin geçmişinde ne olmuştu derken kitap kafamda neredeyse bölük pörçük olacaktı. Yazarın genelde kadın gözünden yazması güzel bir detay ama sürekli karakterlerin birbirini kıskanması can sıkıcı. En nazik olan Hannah bile zırt pırt bir kadın karaktere karşı kıskançlığını içinden dile getiriyor. Bu arada kitabı okuyanlar Hannah'ın altıncı hissini abartılı bulmadınız mı? Ben buldum da. 

Neyse toparlayayım akıcılığı ve merak uyandırması başarılı olsa da kaliteli bir polisiyede bulunması gerekenden daha fazla tesadüf içerdiği için rahatlıkla öneremediğim bir kitap oldu. 

24 yorum:

  1. Yazının başlangıcını okurken direkt Agatha Christie geldi aklıma. Ama devamını okuyunca hevesim kaçtı. Kitaplarda fazlasıyla tesadüflere rastlayınca ben de rahatsız oluyorum. Kalemine sağlık. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu kitapta tesadüfler diz boyu ne yazık ki :(

      Sil
  2. Kapağı güzelmiş ama anlattıklarından sonra çok ilgimi çekmedi. Düğün konusu ve insanların davranışı klasik ve sıkıcı oldu. Çok fazla kişinin gözünden anlatılması da yorar insanı. Teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazıları çok kişinin gözünden anlatılmasının yorucu olmadığını yazmış bu kitap için bilgin olsun :) Çok fazla tesadüf olmasa düğün konusu fena değildi :)

      Sil
  3. hımm okurum bunuuu :) agatha christie nin stilini sürdüren yazar var, öğütleriim, shari lapena :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aklıma yazayım, okunacak kitaplarım azalırsa hemen satın alıp okuyacağım :)

      Sil
  4. Epsilon'dan romantik kitap okumayı seviyorum. Polisiyeyi beceremiyorlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Polisiyeyi beceremiyorlar demeyelim de övüldüğü kadar sağlam eserler vermiyorlar diyelim.

      Sil
  5. Bu tarz kitaplar hep lise hayatımı hatırlatıyor bana ne çok okurdum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lise yıllarımda ben de çoğunlukla bu tarz kitaplar okuyordum, şimdi arada okuyorum :)

      Sil
  6. yazının başında merak ettim okurum dedim ama sonradan çok da önermediğin sebepleri okuyunca emin olamadım ben detaycıyım biraz takılırım kesin dikkat ettiğin noktalara :) güzel inceleme kalemine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Detaycı birinin dediğim noktalardan fazlasına takılacağını düşünüyorum :)

      Sil
  7. Aslında gizemli bir hikayeye benziyor ama abartılı yerler varsa okumam herhalde😕

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet gizemli ama fazla tesadüfi yerler var :(

      Sil
  8. Polisiye okurken gizemliymiş gibi alenen görünen şeyler okuduğumda yazar tarafından aptal yerine konduğumu düşünürüm genelde. Tesadüfler de en çok Kore dizilerinde olur günlük hayatta tesadüfe pek inanmam :D Yorumun için ellerine sağlık, çok iyi özetlemişsin kitabı okumak isteyenler için

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesadüflere inanmayan biri için bu kitabı okumak zorlu bir serüven olabilir.

      Sil
  9. Türk Edebiyatından hiç polisiye okuduğumu hatırlamıyorum. Aca kim okunabilir ?

    YanıtlaSil
  10. Tanıtım ve yorum için teşekkürler. Kurbanın da gizli kalması hoşuma gitti ama fikirlerine dayanarak okumayacaklar tarafındayım ben de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kurbanın soy sayfalarda ortaya çıkması sağlam bir fikir.

      Sil
  11. Kapağını görünce ilgi çekici görünüyor, nasıl gözden kaçırmışım diye düşünmüştüm ama tanıtımı okuyunca okumasam da olur dedim. :))
    Tanıtımın için teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok popülerdi kısa bir anlığına ama bundan daha kaliteli polisiyeler var :)

      Sil
  12. Farklı geldi ,belki zaman ayırırım.

    YanıtlaSil