11 Mart 2016 Cuma

IP MAN 1(2008)

Fuoshan dövüş sanatlarıyla ün yapmış bir kasabadır.
Kasabanın bir çok okulu barındıran Okullar Sokağı ise tahmin ettiğiniz gibi bölgede meşhurdur.
Kasabada pek çok dövüş ustası bulunsa da içlerinden en iyisi Wing Chun stilinde dövüşen Ip Man'dir(Donnie Yen). Pek çok kişinin ders almak istediği bazılarının ise dövüşüp yenmek istediği Ip Man'in bir okulu yoktur,kimseyi öğrencisi kabul etmez.

Filmin başında gözümüze çarpan en önemli şey dövüş sanatı konusundaki yeteneğinin yanında Ip Man aşırı derecede kibar,mütevazi,dürüst bir insandır. Verdiği sözde durur,başkasının sırrına ihanet etmez.

Ip Man'in dövüş yüzünden içine gına gelen Cheung Wing-Sing(Lynn Hung) ve dünyalar tatlısı bir oğlu vardır. 
Kasabada her şey yolunda giderken kasabaya okul açmak isteyen bir dövüşçü bütün ustalarla dövüşüp onları yenmeyi başarınca kasabanın son umudu olan Ip Man'in kapısına dayanılır. Bu müsabaka sonuçlandığında kasaba halkı rahatlar ama bu rahatlık kısa sürer.

Düşük oranlı spoiler...
1937 yılında Marco Polo olayı patlak verince Japon ordusu Foushan'ı işgal edip,nüfusu yarısından fazlasını katleder. Bu olaylardan sonra kasabada huzur,yiyecek,iş vb. pek çok şey yok olup gitmeye başlar. Japon ordusu Ip Man'ın evine de el koyar,bir süre eldekilerle idare eden ailede yoksulluk iyice baş gösterince Ip Man çaresiz iş aramaya koyulur.
Kasaba işgal altındayken Japon ordusunun dövüş sanatlarına meraklı generali  Sanpo(Hiroyuki Ikeuchi) Çinli dövüşçülerle Japon dövüşçülerinin karşılaştığı müsabakalar düzenlemektedir.
 Tahmin ettiğiniz gibi gelişen olaylar Sanpo'nun Ip Man'den haberdar olmasını sağlar bize de bundan sonra olayların nasıl bir hal alacağını izlemek kalır. 
 Spoiler Biter...

Gelelim yorumuma bence film iki kısıma ayrılıyordu,oldukça eğlenceli esprili geçen ilk 40 dakika ve savaşın gerçeklerinin yüzümüze vurulduğu son 60 dakika. 
İlk kısım gerçekten gülerek,severek izlediğim sahnelere imza atmıştı. Mesela evde dövüşürken Ip Man'in oğlu gelip,babasına annesinin mesajını ilettiği bir sahne vardı ki yüzünüzde tebessüm oluşmamasına imkan yok.
 Ayrıca dövüş sahneleri açısından oldukça doyurucu sahneler vardı. Tanıdıkça daha bir hayran olacağınız  Ip Man vardı filmde,adam dövüş sanatlarını icra ederken bile alttan alttan ahlak,karakter dersi veriyordu. Mesela bir sahnede ona bir soru soruldu ve adam şoka girdi mimikleri süperdi,çünkü soruya doğru cevap verse birinin sırrını ele verecekti,yalan söylese bu da karakteriyle örtüşmeyecekti işte bu sahnede adamın yüzünün aldığı hal kalakalması ancak bu kadar iyi yansıtılabilirdi. Donnie Yen gerçekten karakterine bürünebilen şahane bir oyuncuymuş. 
İkinci kısım işgal altındaki bir kasabayı işliyor. Şöyle bir durum var ki söz konusu savaşa değinen eserler olduğunda işleniş astronomik derecede berbat olmadığı sürece o filmden etkilenirim. Ip Man'de filmin gidişatına göre savaş sahneleri yerinde işlenmişti. 
İkinci kısımda filme iki kişi yön veriyor,Sanpo ve Ip Man.
Ip Man hala nezaketinden ödün vermiyor,hala onurlu hala gururlu.Sanpo ise elinde bulundurduğu güce rağmen dövüş sanatları söz konusu olduğunda Ip Man kadar onurlu. Ama ortada bir savaş olduğu işler o kadar basit değil. 
Bu arada aklıma takılan nokta ikili film boyunca çevirmen aracılığıyla konuştular ama sonlarda yemek sahnesinde çevirmensiz konuşabildiler bunun hikmeti neydi acaba?
Daha da uzatmadan oldukça iyi diyebileceğim dövüş sahneleri ile başarılı oyunculukları ile,dönemi yansıtışındaki başarı ile IMDb'den aldığı 8.1 puanı da hatırlatıp iyi seyirler dilerim. 


18 yorum:

  1. İp Man filmini, dövüş sanatlarını konu aldığı için izleyip izlememek konusunda kararsız kalmıştım. Yaşayan biri olduğunu bilmek arti başrol oyuncusunun büründügü karakterin güzelliği filmi izlenir kıldı. Değişik bir kültür... Ayrıca son çekilen hariç diğer Yip Man filmlerini de izlemişimdir. Sevdim yani.
    Bisikletli sahne çok hostu:)) Bu güzel paylaşım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de 3. filmi seyretmedim henüz, ayrıca dediğiniz gibi karakterin manevi güzelliği filmin izlenilebilirliğini arttırdı :)

      Sil
  2. IP MAN dövüş filmlerinde 1 numaradır! Çok çok farklıdır. Dövüş filmleri sevmeyenlerin bile seveceği bir filmdir! Benim de anlatmak istediğim filmler arasında.
    Klasik filmlerdeki ses efektlerinin ve süper kahraman misali hiçbir şey olmayan insanların aksine bu filmde her bir vuruş gerçekçidir, her bir hamleyi gerçekte yaşarsınız!
    İmzamı atarım, kesinlikle izlenmeli :)
    Teşekkürler yazı için!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. komşum dediyse izlemez miyim izlerim tabi ki ben zaten dövüş filmlerini çok severim :)) bir de izleyip imzamı atayım altına ^^

      Sil
    2. Bir de seviyorsan kesin bayılırsın! Çok gerçekçi bir film, dövüşlerde 1 numara ;) bekliyorum yorumunu :)

      Sil
    3. Gerçekten ilk film çok güzeldi, rahatlıkla öneririm, umarım izlemeyenler izleyince severler :)

      Sil
  3. teşekkürler ekliyorum listeme. biraz senden biraz Zülalden epeyce film stokladım:))) bugün 3 fil izledim:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah ne güzel Hatice hnm kıskandım :) benim liste doldu taştı bakalım :)

      Sil
    2. Canım gerçekten çok beğendim harika sözler ve öğütler var ki dövüş 2.ci planda kalıyor uzak doğu sporlarının temelin de hep belli bir ahlak ve kültür var döğüşten çok spor için yapılmalı. 1-2-3 ü izledim 4 kaldı:)

      Sil
    3. Maşallah siz bizi geçmişsiniz, ben 2. filmi yakın zamanda izledim ama 3 kaldı, 4. film çıkmadı galiba :)

      Sil
    4. Arada bir ip Man daha çıktı ama seriden farklıydi diye hatirliyorum. Son film çıkınca kafam karismisti bu yüzden...

      Sil
    5. Seriden bağımsız bir Ip Man filmi vardı galiba, bir an düşünemedim hatırlattığın için sağol :)

      Sil
  4. Bu filme karşı ön yargılıydım ben. Basit bir dövüşlü film sanıyordum ama izlediğim zaman çok sevdim. Filmin gerçek olaylardan ve gerçekten yaşamış bir insandan ilham aldığını öğrenince daha çok etkilendim. Film boyunca İp Man yenilecek diye bekledim ama adam gerçekten iyiydi. Bu filmi izlemeyenlere duyurmana sevindim. Kalemine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçek olaylara dayanan çok kaliteli bir film, yorumunuza sağlık :)

      Sil
  5. bilmiyodum bunu izlicem severim :)

    YanıtlaSil
  6. bana göre bir film değil sanırım bu ..

    YanıtlaSil