23 Eylül 2016 Cuma

DEMİR YÜREK - ALFREDO COLITTO

Kitabın Künyesi
Kitabı Adı: Demir Yürek
Orijinal Adı: Cuero Di Ferro
Yazarı: Alfredo Colitto
Çevirmeni: Güliz Akyüz Yıldırım
Yayınevi: Sonsuz Kitap
Sayfa: 406

1311 yılında Bolonya şehrinde üniversitede anatomi hocalığı yapan Mondino de'Liuzzi'nin hayatı öğrencisi Francesco Salimbene'in elinde bir cesetle karşına çıkmasıyla değişir.
Mondino cesedin Angelo da Piczano'a adlı Tapınak Şövalyesi'ne ait olduğunu öğrendiği gibi  öğrencisinin de gerçek adının Gerardo da  Castelbrotene olan bir Tapına Şövalyesi olduğunu öğrenir. (Buraya eklenecek en önemli şey ise dönemin Kralı'nın isteğiyle Papa'nın Tapınak Şövalyelerine karşı sağlam suçlamalar içeren bir dava açmış olması. Yani bütün Tapınak Şövalyeleri dava sonuçlanana elden geldiğince gizlenip, sahte isimlerle hayatlarına devam etmek zorunda. )

5 Eylül 2016 Pazartesi

THE VAMPIRE DIARIES VE THE ORIGINALS ORTAK BÖLÜM

Uzun süredir tek tek bölüm analizi yazdığım The Originals ve The Vampire Diaries dizilerinin ortak bölümünü tek başlıkta yazayım ve bir kaç küçük duyuru yapayım dedim.  Öncelikle iki dizinin de yeni sezona kadar bölüm analizlerini yazmayacağım, sadece ortak bölüm olan bu bölümü ve büyük ihtimal sezon finallerini yazarım. İkincisi bu aralar bloguma Caroline'in hamileliği konusunda arama yapılarak geliniyor onu fark ettim bu notu da (SPOİLER) ekleyeyim dedim Caroline hamile çünkü Jo ve Alaric'in ikizlerini kanlı düğünde meclis Caroline'in bedenine taşımış.  
Gelelim ortak bölüme öncelikle bu iki bölüm çokta ortak bölüme benzemiyor iki dizi arasında Stefan, Klaus ve Rayna geçişler yapmış bu kadar. Damon'u kökenlerle falan görmek isteyenler olarak avuçlarımızı yaladık, hele Caroline-Klaus ikilisini bekleyenler ciddi bir hayal kırıklığı yaşamışlardı kısacık bir telefon konuşması bu duruma derman olmamıştır eminim. 
İkinci The Originals neyse de TVD açısından ortak bölümün öyle aman aman bir özelliği yoktu alelade bir bölüm olmuştu. İnsan biraz heyecan katar ama neyse. 
Kısa kısa inceleyelim bakalım neler olmuş.
TVD ile başlayalım ki zamanlama açısından ortak bölümü izlemeye TVD'den başlamanız daha iyi olur. 
İlk olarak Caroline 3 yıl sonrasında Klaus'u aramaya gitti ama eli boş döndü. Aldığım bazı spoiler sayesinde bu sahnenin The Originals'ın yeni sezona 3 yıl sonradan başlayacağına delalet olduğunu anladım.
Valerie Rayna'dan rahat kaçabilsin diye Stefan'ı büyü işlemeyen bara yani Klaus'un şehrine yönlendirir. 
Enzo ise Damon ve Bonnie'i Cephane adında bir oluşumla tanıştırır bu grubun amacı Rayna'i yakalamak. Enzo'u ailesini bulma bahanesi ile kafalamışlar ve bir hayli düzenbazlar. Uzatmadan bu işin sonunun iyi bitmediğini ve Damon'un tabuta girme kararının burada yaşananlar yüzünden aldığını öğrendiğimizi söyleyeyim.

28 Ağustos 2016 Pazar

A BITTERSWEET LİFE-ACI TATLI HAYAT (2005)

Mafyanın kirli işleri için paravan olarak kullandığı otelde açılışı yapıyoruz.Sun-woo (Lee Byung-hun) bu mafyanın işlerini çekip çeviren, dövüş becerisi ile hayran kalacağımız bir karakter. 

İşi yüzünden gene yer altı dünyasından olan Başkan Beak (Hwang  Jeong-min) ile çatışma yaşar ayrıca kendi tarafında olan  Mun-suk (Kim Roe-ha) ile de arası bozuktur. Anlayacağınız  Sun-woo mafya dünyasında yaşasa da ilkeli, onurlu duruşundan vazgeçmeyip, hak edene kim olursa olsun hakkını veren bir tip.

24 Ağustos 2016 Çarşamba

YAZ OKUMA ŞENLİĞİ İLK YARI SONUÇLARI

Yaz Okuma Şenliği ilk yarı sonuçlarını açıklamaya geldi sıra. Öncelikle şenliğe katılan ve puanlarını bildiren herkese çok teşekkür ederim. Umarım keyifli bir ilk yarı olmuştur. İstatistiklere geçmeden puanlama hakkında iki şey belirteceğim. İlki hesapladığı puandan  1-2 puan  fazla ya da eksik çıkanlar olacak, onlarınki sayfa sayısından kaynaklı bir durum. İkincisi 2016 yılında basılan kitap kategorisinde sizlerin yazdığı kitapları genelde doğru kabul ettim çünkü bir kısmının yeni basıldığını biliyordum lakin bir kaç kişi de daha önce basılan kitapları okuduğunu fark ettim bunun sebebi ellerindeki baskının 2016 olması sanırım, bu yüzden açıklık getireyim kitabın ilk baskısının 2016 olması lazım. Eğer puanınızda 11-13 arası bir düşüş varsa muhtemelen 2016 yılında basılan kitap kategorisinden kaynaklıdır.  

16 Ağustos 2016 Salı

YAZ OKUMA ŞENLİĞİ İLK YARIDA KİMLER NE OKUDU?

1.5 aylık bir sürenin sonunda geldik şenlikte okuduklarınızı hesaplamaya :) Benim için bir hayli verimsiz geçen bu dönemde umarım sizler planladığınız kadar okuyabilmişsinizdir. 
Şenlik sonuçlarınızı puanlarınızı da hesaplayarak (puan sonuçlarınızı yazmanızı önemle rica ediyorum ki ben tekrar hesapladığımda karşılaştırabileyim ve bu sayede hata payımız azalsın) bu postun altına yazmanızı rica ediyorum. Eğer blogunuzda hesap kitap yapmışsanız direkt onun linkini bırakabilirsiniz. Bu listeyi hazırlarken kitabın adını, yazarını, sayfasını ve yayınevini de eklemeyi unutmayın. 

14 Ağustos 2016 Pazar

KAİKEN & JEAN-CHRİSTOPHE GRANGE

Kitabın Künyesi
Kitabı Adı:Kaiken
Yazarı: Jean Christophe Grange
Çevirmeni:Tankut Gökçe
Yayınevi:Doğan Kitap
Sayfa:383

Açılışı Başkomiser Olivier Passan’ın bir suçluyu suçüstü yakalamaya çalışmasını, planladığını gibi yakalayamadığı suçluyu neredeyse öldürmekten kıl payı vazgeçtiğini okuyarak yapıyoruz. Bu suçlu Doğumcu lakabını almış hamile kadınları akla gelmeyecek derecede korkunç bir şekilde katleden bir caniden başkası değildir. Passan’a göre bu cani Patrick Guillard’dır. Zaten son vakada her şey Passan’ı haklı gösterse de Guillard delil yetersizliği ile suçlamadan yırtıyor. Üstüne üstlük Gulliard’ın zamanında Passan için çıkardığı yasaklama emrini Passan’ın çiğnemesi, Passan’ın yakaladığında onu tartaklaması, suçüstü yakalamaya giderken yanına sadece yardımcısı Fifi’yi alması vs. sebepler sağ olsun Passan suçlu konumuna düşüyor. 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...