12 Eylül 2012 Çarşamba

PERCEPTION

4. BÖLÜM
   3. bölümden sonra diziye kısa bir süre ara vermiştim. Ama bir baktım ki dizi almış başını gitmiş. 9. bölüme gelmiş. Zaten 10. bölümü sezon finali olacak. Ben de başlayayım izlemeye dedim. Şimdi ben de haksız değilim, dizi en az  3-4 dizi karışımı bir şey. Bir de Moretti karakteri sinirlerime dokunacak kadar rolüne oturmamış.Neyse ama Pierce karakterine de oynayana da hayranım. Zaten sırf 3. bölüme kadar ondan izledim.
   Bölüme geçersek , bu bölümü diğerlerinden daha çok beğendim. Çünkü 2 tane hem orijinal hem de ilginç bulduğum yer oldu. Önce bölümü kısaca inceleyelim sonra o yerleri belirteceğim.


  Asistanını Lewicki gazeteden bir makale okur Pierce'ye. Pierce hemen halüsinasyon görür. Makalenin şifreli olduğunu, çözmesi gerektiğini söyler. Pierce şifreyi çözüp soluğu Moretti'nin yanında alır. Makaledeki şifre 1'i gitti 4'ü kaldı  ve kasap bana nereden başlayacağımı söyledi der. İlk başta Pierce'yi sallamasalar da bir avukatın kendine gelen postayı açıp, sarin gazı fışkırması yüzünden ölmesi duruma anlam kazandırır.Burada da güzel bir şey var. Shakespeare'nin bir oyunda "kasap Dick yapacağımız ilk şey bütün avukatları öldürmek der" kullanılan repliğin katilin mesajındaki yeri belli değil mi?? Pierce katile mesajlar gönderip onunla iletişim kurmaya ve diğer cinayetlere engel olmaya çalışır.Onlar İletişim kurarken , ne kadar da şifreleme yöntemi varmış dedim.
  Bölümdeki 2 yer ise; komadaki adamla MR da konuşmaları. Adama eğer evet  diyeceksen beyzbol topu fırlattığını düşün, hayır diyeceksen doğum günü şarkısı söylediğini hayal et diyor Pierce. Amaç beynin el-göz koordinasyon dengesi mi müzik anıları saklanan  yeri mi işlev görüyor onu anlayarak cevapları almak.Bayağı iyiydi. Diğeri ise yeni bir mısır geni üretilmiş.ama bu mısır etrafa sıçradı mı diğer mısırlara karşı baskın çıkıp onları da kendine çeviriyormuş. Geni alacak adam mısırın böyle kalmasını istemiş. Biz de amaç neymiş diye düşünürken , uyanık adamın oyununu anlatıyorlar. Meğersem mısır etraftaki çiftçilerin tarlalarını sıçrayınca çiftçiler hiç haberleri olmadan yeni mısırı satacaklarmış. Genin patentini alan adam da onlara mısırımı satıyorlar diye dava açacakmış. Ya işte böyle uyanıklar var.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder