13 Eylül 2012 Perşembe

4. TÜR-THE FOURTH KIND

 Film hakkında şu ön bilgiye verelim önce. Gerçek hayatta olmuş bir olayın sinemaya uyarlanması. Filmde bazı sahnelerde yanına gerçekte yaşanan olduğunu düşeneceğiniz  sahneler konulmuş. Yani ekran ikiye bölünmüş ve aynı  sahne iki farklı oyuncularla oynanıyor. Tabi sakın ola ki o sahnelerden birinin gerçek olaydan alınmış yerler olduğunu sanmayın onlarda oyuncu. Pek ifade edemesem de yukarıdaki durum bence filme gerçeklik değil aksine yapmacıklık katıyordu.
 Film konusu psikiyatris Abagail Tyler'ın kocasının ölümünden sonra yaşadıklarını anlatıyor. Gerçi bu tanım biraz geniş oldu ama. Abagail'in kocası gece yatağında uyurken bıçaklanmış. Kadın olayın şokunu atlamasa da iki çocuğuyla bir düzen oturtmaya çalışıyor.Olay Alaska Noma'da geçiyor. Filmin konusun bilmediğimden adamın cinayetini çözeceklerini falan sanıyordum ama olay başka bir yol izledi. Dr. Tyler'ın hastalarını çoğu uykusuzluk çekiyor ama detaya inince hepsinin aynı saatte hatta aynı baykuşu görerek uyandığını anlar. Bir hastasına hipnoz yapar. Hasta boşlukları doldurunca acayip korkuyor. Evine gidip toplu katliam yapıyor. İşte bundan sonra Dr. Tyler işin arkasına düşüyor. Kendi terapisti Dr.Abel Campos ona destek oluyor.Neyse iş uzaylılara uzuyor söyleyeyim.

 Öncelikle Milla Jovovich , Abagail Tyler rolünde başarılı belirtelim. Bir de ben çok sonradan yardıma gelen Awolowa Odusami rolündeki Hakeem Kae-kazim'i çok beğendim.
 Filmi beğenmedim çünkü bayağı yapmacık yerleri vardı. Oyunculuğun bile kurtaramadığı yerler. Özellikle en başta bahsettiğim olayın gerçeği olarak düşünülen sahnelerinde film için çekilmiş olması ki filmin sonunda olayın gerçek sahiplerinin filmle asla bağ kurmayacaklarını dile getirdiler diye bir yazı geçiyor zaten, filmin samimiyetini bayağı bir azalttı. Bir de Dr.Abel Campos karakterinin özellikleri çok sıradan neymiş gözünün önünde bile olsa böyle gerçeklere mantıklı açıklamalar ararmış. Asla uzaylıları kabul etmezmiş. Eh böyle karakterler bol zaten. Tabi biraz işin içine uzaylı girince de beğenim azaldı. Sakın beni bu tarz filmler ön yargılı düşünmeyin ben The X Files diye bir dizi izlerdim. İşte o dizinin kalitesini aradım filmde ama bulamadım.
 Kısacası izlemezseniz eksik kalmazsınız. Yok ben doğa üstü şeyleri severim zaten Ölümcül Deney(Resident Evil)'den Milla Jovovich da varmış izlerim derseniz de siz bilirsiniz. İyi seyirler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder