27 Ağustos 2015 Perşembe

GECE YOLU-KRISTIN HANNAH

Kitabın Künyesi
Kitabı Adı:Gece Yolu
Orijinal Adı:Night Road
Yazarı:Kristin Hannah
 Çevirmeni:Solina Silahlı
Yayınevi:Pegasus
Sayfa:495

Kitap 3 farklı zaman diliminde geçiyor. Önce 2010 yılında kısa bir giriş yapıyoruz kitaba.Ardından 2000 yılına dönüp ana karakterleri tanıyoruz.Sonra 2003 yılında büyük bir dönüm noktası yaşıyoruz.En sonunda tekrar 2010 yılına dönüp olayları sonuçlandırıyoruz.

Lexi Baill oldukça talihsiz bir genç kız. Annesi uyuşturucu bağımlısı olduğu için yıllarca koruyucu ailelerde gezinmiş,annesinin onun hayatına her girişinden iyice yıpranmış.En son annesinin ölümüne şahit olmuş.Şimdi görevliler onun bir akrabasını bulup Lexi  annesinin teyzesi olan Eva Lange’in yanına göndermişler.
Eva Teyze maddi açıdan zorluklar içerisinde olsa da Lexi’i yanına alır,Lexi karavanda yaşayan teyzesini üzmemek için elinden geleni yapmaya hazırdır.Ama her daim tekrar geldiği yere gönderileceğine dair bir endişe vardır yüreğinde.Endişesine rağmen her geçen saniye Eva Teyzesine alışır ve aile sıcaklığını hissetmeye başlar.
Jude ve Miles Farraday uzun yıllardır evli ve oldukça mutlu bir çifttir. Miles başarılı bir cerrahken Jude hayatını çocuklarını adamış muazzam bir annedir ki hayatını çocuklarını adamış kesinlikle abartı değil bilesiniz. Mia ve Zach Jude’in kıymetli ikizleridir. Zach okulun popüler çocuğu rolünü üstlenirken Mia ise utangaçlıkta eşik atlamış kızımız rolüne bürünür.
Lisenin ilk günü okuldaki (Mia okula gitmemek için bir süre direndikten sonra) herkesle arasına mesafe koyup kitap okumak için bir köşeye çekilen Mia ile sabah okulun Leanorda Di Caprio’a benzeyen popüler çocuğa ile tanışıp onu hafiften abayı yakan Lexi tanışır.
“Yanına oturabilir miyim?”
“Sosyal intihar olur bu,” 
Lexi ile Mia bir anda kaynaşıp,samimi arkadaş olma yolunda ilerken Lexi abayı yaktığ çocuğun Mia’in ikizi Zach olduğunu öğrenir.
Lexi Mia’in annesiyle tanışıp evlerini gördüğünde küçük dilini yutma moduna geçer ardındansa Jude’in onun  kızıyla arkadaşlık yapmasını istemeyeceğini düşünür.Ne de  olsa o uyuşturucu bağımlısının kızıdır,Jude ise dünyanın en iyi annesidir.Durumu Jude’e söyler ve Jude bunu sorun etmez ve Lexi Mia arkadaşlığı böylelikle uzun bir yola adım atar.
“Lexi içindeki güvensizliğin çözüldüğünü,daha doğrusu bu güvensizliğin Mia’nınkine karışıp başka bir şeye dönüştüğünü hissediyordu.İkisi birbirine benziyordu;hiçbir şeyi olmayan kızın her şeye sahip olan bu kıza benzemesi şaşılacak şeydi.”
2003 yılına geçtiğimizde mezuniyete sayılı günler kalmıştır. Partiler,eğlenceler başlamıştır ve çocukların içkili partilere katılması yüzünden Jude’in gözüne uyku girmemektedir. Lexi-Mia  arkadaşlığı halen sapasağlam bir şekilde devam ederken Zach Lexi’e fazlasıyla soğuk davranmaktadır. Lexi ise Zach’a olan aşkından ölse de Zach’ın kendisi için yasaklı bölge olduğunu bilmektedir.
Önemli olan aynı okulda okumak,aynı şehirde,hatta aynı odada yaşamak değil Lexi.Önemli olan birlikte olmak.Aşk bir tercih meselesidir.Henüz çok gençsin ama bunun bir anlamı yok.Hislerini güveniyor musun?Asıl önemli olan bu.”
“Güvenmek istiyorum”
 Hayat Farraday ailesi ve Lexi için bambaşka sonuçlar verecek şekilde ilerler ve her şey tuzla buz olur…
Bize de bu romanı okumak kalır. 
“Bir yerde kederin,bir kemiğin kırılmasına benzediğini okumuştum.Doğru şekilde kaynamazsa acısı sonsuza dek sürer.”

Kristin Hannah ile Kış Bahçesi kitabıyla tanışmıştım ve tek kelimeyle bayılmıştım romana (okumadıysanız öneririm) ardından Yıldız Masalı’nı okumuş ve sağlam bir hayal kırıklığı yaşamıştım.Gece Yolu  beğenme durumum düşünüldüğünde ikisinin ortasında kalıyor.
Gece Yolu’nu sevdim,yazar gerçekten düşündürücü bir eser ortaya çıkarmış.Kendimi kimin yerine koysam ne yapacağımı şaşırdım,bir yandan hak verdim bir yandan keşke yapmasaydı dedim. Empati kurmaktan bir hal oldum anlayacağınız.
Kitabı okurken Mia karakterinin utangaç hallerini biraz abartılı buldum onun dışında Lexi’in annesizliği,sürekli terk edilmesi  ve bundan kaynaklanan duyguları fazlasıyla iyi yansıtılmıştı. Bu duyguların uzun vadeli olup  dönüp dolaşıp Lexi bulması da ayrı bir hoş nokta. Lexi çoğu zaman bu konuda ikilemler yaşıyor ve yazar bu durumlarını hakkını verecek kadar başarı hazırlamış.Ayrıca Yıldız  Masalı’nı da  düşündüğümde  yazarın çocukların duygu ve düşüncelerini gayet yerinde yazdığına kanaat getirdim.

Son söz olarak Gece Yolu hem kendini affetmek hem başkasını affetmek adına yazılmış,yaşanan felaketlerin ardından önüne bakmanın ne denli zor olabileceği gösteren  yer yer duygulandıran oldukça güzel bir kitap.


12 yorum:

  1. merak uyandırdı açıkcası kitap

    YanıtlaSil
  2. Epeydir kitap okumuyorum. Vicdan yaptım şimdi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevdiğiniz bir türden başlayabilirsiniz yeniden okumaya :)

      Sil
  3. Okuma şenliği için okumuştum bunu. Keyifli çobuk biten bir kitap...

    YanıtlaSil
  4. Kitap okumayı seviyorum ancak yeni birkaç kitap almıştım onlar bitince değerlendireceğim ben de. Sevgiler. :)

    YanıtlaSil
  5. Kitap okumayi hic sevmem ama bu kitabi okurken o kadar zevk aldim ve o kadar etkilendim ki anlatamam karakterler kurgu her sey harika tam olarak her sey muhtesem

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazarın Kış Bahçesi kitabını okumanızı tavsiye ederim eğer okumadıysanız, o kitap bundan daha etkileyici :)

      Sil