3 Ekim 2019 Perşembe

DEATH AT A FUNERAL - CENAZEDE ÖLÜM (2007)

Daniel (Matthew Macfadyen) babasının yeni kaybeden bir evlattır. Cenaze günü her şeyi kontrol etmekle, annesi Sandra (Jane Asher) ile ilgilenmekle bir de bunların yanından eşi Jane'in (Keeley Hawes) yeni ev arzusuyla boğuşmakla meşguldür.
Üstelik cenazeye son anda gelen kardeşi Robert'in (Rupert Graves) varlığına rağmen.


Cenazeye gelecek olanlarsa ayrı sıkıntılar yaşamaktadırlar. Sandra'nın yeğenleri Martha (Daisy Donovan) ve Troy ( Kris Marshall) kardeşler ile Martha'nın sevgilisi Simon (Alan Tudyk) cenazeyi birbirine katacak şeylere yol açacaktır.
Tıpkı ortaya bomba gibi bir iddia atacak olan Peter (Peter Dinklage) gibi.
Bir de Daniel'in arkadaşları Howard (Andy Nyman) ve Justin (Ewen Bremner) var ki Howard sürekli bileğindeki izden bahsederek can sıkarken Justin'in ise cenazeye gelme amacı Martha'i rahatsız etmektedir.
Daha cenaze başlamadan aksilikler başlar önce yanlış tabut getirilir ardından bambaşka olaylar silsilesi başlar.
Bakalım Daniel babasının cenazesini huzurla sona erdirebilecek mi?

Gelelim yorumuma film biraz absürt biraz komik izlerken her sahnede katıla katıla gülmezsiniz ama bazı sahnelere muhakkak gülümsemenizi sağlayıp küçük kahkahalar dahi attırabilir size.
Öncelikle bana iki oyuncu hariç yabancı gelen kadroyla başlayayım, Sherlock'un Lestrade'si ve Game of Thrones'in Tyrion Lannister'i haricindeki oyuncuları ilk kez izliyorum sanırım. Bu yabancılık hissi başlangıçta bu kadro olmamış dememe yol açsa da filmi izledikten sonra oyuncuların çoğunun hakkını verdiğini anladım. Özellikle bazılarının mimiklerine bayıldım.
En çok güldüren eğlendiren grup Simon, Martha ve Troy oldu. Simon'in halleri, Martha'nın örtbas çabaları ve Troy'un  bir köşeye sinmesi oldukça komikti. Ardından Howard'ın bazı sahneleri var ve tabi ki Peter'in bağlandığı andaki mimikleri, bir de Robert'in sahte şaşkınlık ifadesi.
Güldüren kısımların yanında ne yazık ki klişe ve tahmin edilebilir bir senaryoya sahip bir filmdi. Buna rağmen biraz da içimizden bir filmdi. Karakterlerin bazı halleri gerçek aile ortamına uyuyordu. Mesela kardeşi Robert'in gölgesinde kalan, yazar olmak için didinen Daniel'e cenaze konuşmasını çok gören akrabalar gibi.
İngilizlerin bu tarz absürt, kara mizah içeren ailevi ilişkiler ağırlıklı filmlerini sevenler için ideal olduğunu düşündüğüm Cenazede Ölüm IMDb tarafından 7.4 puan almış.

8 yorum:

  1. İsmi hiç komedi gibi gelmemişti ama merak ettim şimdi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kara komedi diyebiliriz, şans verebilirsin bence türden nefret etmiyorsan :)

      Sil
  2. Çok ilginç duruyor gerçekten. Klişe severim bakacağım bir ara :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Klişe ama ilginç yanları da var, umarım seversin :)

      Sil
  3. Bu filmin bir de Hollywood versiyonu var 2010 yapımı. Oyuncular hariç, Peter Dinklage dahil her şey aynı fakat bence İngiliz yapımı bence çok daha güzel.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hollywood versiyonunu duymuştum ama orijinal olanın daha güzel olacağını tahmin etmiştim :)

      Sil
  4. Matthew Macfadyen'i tanımıyorsan Aşk ve Gurur'u izlememişsin demektir yoksa Bay Darcy unutulmaz :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İtiraf ediyorum Aşk ve Gurur'u izlemedim hatta kitabını bile bir ay önce okudum :( Çok geç kalıyoruz bazen :(

      Sil