15 Eylül 2012 Cumartesi

ELEMENTARY

ÇAKMA SHERLOCK
 Çok konuşulan Elementary pilot bölümüyle yayınladı. Gerçi yayın tarihi 27 Eylül olarak görünse de herhalde pilot olması sebebiyle böyle erken düştü internete. Dizi İngilizlerin meşhur dizisi Sherlock'un Amerikan versiyonu. Gerçi BBC den izin çıkmadığı için biraz değiştirmişler. Eğer Sherlock dizisini izlemişseniz az çok bu olayı da duymuşsunuz. İngilizler bu olaya çok karşı çıkmışlar ama tabi bir şey yapamamışlar. Hatta asil insan Benedict Cumberbatch(kendisi Sherlock dizisindeki Sherlock olur) ortamı sakinleştirmeye falan çalışmış. 


 Elementary ile ilgili bilgilerden bazıları beni güldürüyordu. Sherlock'u Jonny Lee Miller canlandıracakmış. Kendisi yakın zamanda Dexter'da da oynamıştı zaten. Buna diyeceğim bir şey yok.Ama bilin bakalım Watson'u kim canlandırıyor;Lucy Liu ya John olmuş Joan gel de gülme şimdi. Haberi ilk duyduğumda şok falan olmuştu sonra da Allah'tan Sherlock'un  cinsiyetiyle falan oynamışlar en azından diye sevindim. (Yazımın bundan sonrası Sherlock Holmes'un dizi,film ,kitap türlerine aşina olanların tat alabileceği arada spoiler içeren bir yazı olacak!!) Kadın Watson haberi kafamda 2 farklı senaryo oluşturdu. Biri Sherlock için çekişen Irene Adler ve Joan Watson diğeri Joan Watson için çekişen Moriarty ve Holmes. Burada ki temennim ikisinin de olmaması ama illa biri olursa Holmes ve Moriarty'i bir kadın için çekişirken görmek yüreğime oturacağı için diğerini seçerdim. Tabi bunlar uzun vadeli senaryolar ama umarım görmeyeceğimiz senaryolar olur.
 Bu arada araya sıkıştırayım tamam ben Benedict'in canlandırdığı Sherlock karakterine hayranım. Ama kesinlikle çakma falan diye de ön yargılı yaklaşmadım. Ve diziyi değerlendirirken  sadece "Sherlock" dizisini baz almadım. Benim Sherlock Holmes ile tanışmam Robert Downey Jr.'nin oynadığı Sherlock Holmes filminden eskiye dayanır.Sir Arthur Conan Doyle okuyarak başladı bu hayranlığım.Ama diyeyim en iyi Shelock Holmes Steven Moffat'ın yazdığı senaryoyu oynayan Benedict Cumberbatch olur.
 Bölüme geçersek, olayları çok detaylı anlatmayacağım bazı yerleri izlemişseniz daha iyi anlarsınız.Tabi spoiler de olacak ama bölüm sonunu yazmayacağım meraklanmayın. Önce belirteyim mekan New York.Bölüm başında bir kadının göremediğimiz birinden kaçışını izliyoruz. Sonra Joan'a atlıyoruz, Holmes'ın evine gidiyor. Tabi dostluklarının başlangıcını size söyleyeyim. Holmes'ın bağımlılık danışmanı olsun diye babası Joan'ı tutmuş.Ancak böyle bir çarpıtma olabilir.Böyle mi başlayacaktı sizin dostluğunuz.Herhalde hikayeleri falan biraz kestirme okumuşlar. Sherlock'un uyuşturucu kullandığını ve Watson'un da doktor olduğu bilmek yetmiş onlara ki böyle aktarmışlar bize. Hadi bunu geçtim diyelim. Birde Sherlock'u baba parası yiyen zengin çocuğu gibi göstermişler. Neymiş Joan ile birlikte kalmazsa babası evden atarmış Sherlock'u. Karar verdim bundan sonra Çarpık Sherlock diyeceğim. Daha iki laf etmeden Shelock Joan'a ilan-ı aşk eder tabi sahtedir. Saf Joan hemen aldanıverir. Ama durumu çakar ama bu sırada dağılır ve çantasını yere düşürür içindekilerde etrafa dağılır. Sherlock arabanla gidelim deyince aa arabam olduğunu nereden biliyorsun der, Sherlock da park fişini gördüm der iyi ki bu çıkarımı yaptın yani cüzdan görünce para kullanıyorsun herhalde demekle eşdeğer bir şey oldu benim için. Gerçi bölüm sonunda park fişine değinip Watson'un mezarlığa gittiğini söylüyor ama dizi boyunca dişe dokunur bir çıkarım göremedim.Bölüm de Londra'ya atıflar mevcut. Bölüm başındaki kadının evine gidiyoruz kapıda ayakkabı izleri yerde kırılmış bardak kalıntıları,kan izleri ama ceset yok.Cinayet masasındakiler kadının saldırganı tanımadığına eminler ama Holmes hayır tanıyor diyor. Neymiş camların çokluğu 2 bardak olduğuna(saldırgana ikramda bulunmuş), kapıdaki bot izi de kan lekeleri içerdiğinden çıkarken yapıldığı sonucu çıkarıyor. İyi güzel ama bu bilgiler Sherlock'un dehasından öte cinayet masasındakilerin beceriksizliği olarak göründü gözüme. Yani bot izine hiç mi bakmadınız ya da kaç bardak kırığı var yerde acaba demediniz.Neyse yatak odasında panik odası varlığı keşfeden Sherlock cesedi oradan çıkarıyor.Neyse polis eşi suçluyor. Sherlock buna inanmıyor ve başka alternatifler düşünüyor. En sonunda seri katil olabileceği fikri geliyor(dip not evden mücevher kutusu alınmış, seri katiller de bir hatıra alma merakı vardır, jeton bu kadar geç düşmeseydi keşke) Gerisini artık izlersiniz.
 Sherlock'un Watson incelemesini de anlatalım biraz. Zaten babasından doktorun geleceğini haber alan Sherlock hazırlıklı. Cerrah olduğunu,annesinin babası tarafından aldatıldığını, cerrahlığı bağımlı birini kaybettiği yüzünden bırakıp bu işe başladığını söyler. Cerrahlık açıklaması ellerinden ,ihanet olayı google üzerinden öğrendiği bir bilgidir.Bölüm ilerledikçe her şeyi bildim ayaklarına takılan Sherlock'a Watson işte neden cerrahlığı bıraktığımı yanlış tahmin ettin deyince Sherlock hastanı ameliyat masasında kaybettiğin için buradasın biliyorum ,arkadaşlık olayları falan diye demedim der. Neyse şimdi bu kadar anlattım amaç Sherlok çıkarım mı yapmış internetten mi öğrenmiş.Yani babanın ihanetini öğrenip de Watson'un cerrah olduğunu ve hastasını kaybettiğini öğrenmemesi garip olurdu. Artık çıkarım yapma demode olmuş Google var nasıl olsa.
  Bir de şu meşhur "sıkıldım" repliğini daha ilk bölümün 5. dakikasından vermeleri, yani dizinin  bazı yerleriyle oynamışsın bari Benedict Cumberbatch'ın artık kendine özgü sayılabilecek bu repliği de çıkarsaydın. Ne alemi var daha 5. dakikadan BBC Sherlock'u anımsatmanın.
  Ve sonunda cinayeti ispatlayan delili Watson'un bulması Sherlock'un imajını yerle bir etti gözümde.Gerçekte olan şu ki Sherlock öyle ispatlar yapar ki Watson'un  ağzı açık kalır. Ama nerede??
 Özetle öyle ağzınızı açık bırakacak çıkarımlar yoktu,zeka eseri olaylar pek de mevcut değildi.Hatta bazı çıkarımları duyduğunuzda ee bunu ben bile tahmin ederim ne var bunda? diyebilirsiniz.Gözümüz malum kişileri aradı. Ama şunu da söyleyeyim dizi Sherlock Holmes olaylarından ayrı değerlendirilirse ortalama üstü olarak nitelendirilebilir.

10 yorum:

  1. Bir insan kafamdan geçenleri bu kadar iyi mi anlatırdı :D Dibine kadar hak veriyorum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. saol. bakalım ilerleyen bölümlerde ne gibi rezillikler göreceğiz gerçi ilk bölümden sora devam etme kararı alan çok olmamıştır ama

      Sil
  2. Sherlock Holmes'un zekasını göremedim dizideki karakterde. Doyle'un kemikleri sızlıyor olmalı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir yerdeki yorumda böyle olacağını bilseydi yazmazdı herhalde demişti ,katılıyorum zeka eseri yoktu

      Sil
  3. The Mentalist kadar tat vermedi üstelik Sherlock ayak izlerine çok aşina bir karakter oradan baya bir bilgi çıkartabilirken nerdeyse es geçilmiş Sherlock ile ilgisi olmayan bir Sherlock tiplemesi olmuş..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o kadar çok yerden es geçilmiş, o kadar saçma yerlerden gereksiz çıkarımlar yapılmış ki.

      Sil
    2. Sherlock'un olağanüstü çıkarımlarını görememek diziyi ve de Sherlock'u çok basit ve yavan bir karakter haline getirmiş dizinin yıldızı JLM değilde Lucy Liu olmasını istiyorlar gibi..

      Sil
    3. evet onu ben de fark ettim resmen cinayeti watson sayesinde ispatlayabildi. Bütün hikayelerini okumadım ama okuduğum kadarıyla watson'un hep ağzı açık kalırdı Sherlock'un çözümü karşısında.
      Zaten dizide Sherlock Holmes adını alıp Lucy Liu önümüze koymuşlar. bu sayede reyting almayı düşünüyorlar

      Sil
    4. Üstelik Londra'dan bir kadın yüzünden ayrıldı diyerek ileride ki bölümlerde irene adler'e de el atacaklarını şimdiden gösterdiler Moriarty ise büyük bir soru işareti hatta şu an yokmuş gibi Lucy Liu'nın yıldızı olduğu bir Sherlock Holmes serisi esere en büyük hasarı vermektir..

      Sil
    5. En kötüsü aşk üçgenleri, Türk dizilerine çevirirler korkum büyük. Bir de ilk kez Sherlock'u buradan tanıyanlar ne düşünürler yazık ya

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...