22 Ocak 2014 Çarşamba

THE FOLLOWING 2. SEZON 1. BÖLÜM

Zaman zaman dizideki mantık hataları yüzünden beni çileden çıkarsa da uzun bir aranın ardında ekranlara dönen Following gene merakımı yenilerek izlediğim bir dizi oldu. Dizinin 1. sezonla arasındaki zaman aralığı o kadar uzundu ki karakterlerimiz ne olmuş kısaca bir hatırlamak isterseniz şu yazıma bakabilirsiniz.
Spoiler...
Claire ne yazık ki(!) saldırıdan kurtulamamış(Lakin 2. sezon anlaşması yaptığını duymuştum,galiba geçmişe dönüp  Claire'yi göreceğiz.)
1 yıl atlıyor ve Joe'nun ölümünün yıl dönümüne geliyoruz.

Geçen sezon popüler olmuş Poe maskelerinin yerini Joe maskesi aldı galiba bu sezon. Joe maskesi takan üçer kişi bir metroyu basıp yolcuları katledip,Joe yaşıyor Ryan bizi durduramaz bildirisi yapınca karakterlerimiz yeniden tarikat mevzularına çekilmeye başladı.

Ryan bir öğretmen olmuş. Üstelik 5 aydır ayık yeğeni ile iyi ilişkiler geliştirmeye çalışıyor.Max'da aile geleneğini sürdüren bir birey,dedektif olur kendisi .

Metro mevzusu patlak verince Ryan ve Mike tekrar bir araya gelir.

Ama Ryan olaya o kadar isteksiz yaklaşır ki hani metrodaki "Ryan bizi durduramaz" diye bağıran katilleri bir görse "yok benim zaten öyle bir niyetim" diyecek. Mike ise hala Debra'nın ölümüyle baş edememiş,Ryan'ın umursamazlığı ile sinir krizlerine girecek boyutta.

Ama tabi ki Ryan sadece bir maske takmış o kadar,Max ile yakalayamadıkları tarikat üyelerini takip ediyormuş. Tabi ki üç kişiden birinin bu üyelerden biriyle uyuşması Ryan'ı hareket geçiriyor. Carlos'unevini basıyor ama adamı elinden kaçırıyor.

Bu arada dizideki yeni psikopat karakterlerimize merhaba diyoruz. Luke ve Mark ikizleri...
Sam Underwood tarafından canlandırılıyor ki tanıdık gelenler için not Dexter'da  Zach Hamilton rolünü üstlenmiş. Açıkçası yeni psikopatları çok sevdim.

Gelişen olaylar gösteriyor ki Joe ölmemiş deniz fenerinden kurtulmuş ama kendini kaybettirmiş. Bunu bilen Carlos ,muhtemelen tarikattan olmaya ikizlerle Joe'yu ortaya çıkarmaya çalışıyorlar. Bolca çaba harcandığını belirteyim.

Emma ise yeni tarikatın içinde olmadığından kıvranıp duruyor takiplere başlıyor. Bu kıza gıcık olduğum kadar başka kaç dizi karakteri gıcık oldum bilmiyorum.Yeni hali de daha sinir bozucu olmuş.

Bütün çabalar bir yana Ryan'ın davayla ilgilenmiyorum haberini izleyen Joe "pekala"sını söyledi. Bence kılıçlarınızı kuşanın FBI birazcıkta zekanızı arttırın Joe gelince pek de işler yolunda gitmeyecek sizin için.

Merakıma yenilerek izlesem de ilk bölüm için iyi olduğunu düşünüyorum. Saçmalamak için erken demiş olabilir ya da dikkatsizliğimden fark etmemiş olabilirim.(Metro sahnesinde üç adamın elini kolunu sallayarak gitmeleri var ama alıştık bu durumlara ses çıkarmıyorum artık ya da Joe'nun Carlos'un peşinden kalp piliyle o kadar iyi koşup üstüne araba çarpmasına rağmen sapasağlam kalması...) Onun dışında Joe'nun ölmediği belliydi zaten.Mike fazla takmış Debra'ya muhtemelen tarikatın elinden değil suçluluktan ölecek.             İkizleri şimdilik çok sevdim fazla psikopatlar,ama Joe'ya neden bu kadar takıklar merak konusu.(onlar normal değil niye taktıklarını merak ettiğim kabahat.)
 Onun dışında muhtemelen sezon bitmeden ikizlerden biri ölür,sezon sonunda Max ölür. Ama şu öldürülme işleminden bir zahmet Emma'da nasiplensin yani.Gıcık oluyorum da kendisi psikopatlığın bile bir adabı var şimdi.Özetle ilk sezonu bitiren herkesin izlemesi gereken bir bölüm. Ama 1. sezonu ortasında bırakan ya da diziye başlamayanlar için sizi kendisine çekebilecek bir artısı olmadığını belirteyim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder